A most közzétett eredmények szerint az idősek majdnem 70 százaléka is ugyanannyit internetezik, mint amennyit tévézik - mondta az InfoRádiónak a hatóság Piaci Információs Osztályának piackutató elemzője.
Az NMHH közleménye szerint a hagyományos média és távközlés (tévézés, rádiózás, nyomtatott sajtó és a telefonálás) nehezebb helyzetben van, mióta az internethasználat egyre rohamosabban terjed Magyarországon.
Kapcsolódó
Bakonyi Eszter szerint erre egy lapáttal rátett a koronavírus járvány is, amiért sokan digitálisan dolgoztak és tanultak.
A felmérés szerint 2019 végén már több mint 6 és félmillió internetező volt Magyarországon (a 15 évesnél idősebbek körében), aki legalább heti rendszerességgel böngészett a világhálón. A hagyományos elektronikus és nyomtatott sajtóból az internetezők fele már kevésbé vagy egyáltalán nem szokott tájékozódni.
A válaszadók 46 százaléka ugyanígy van a tévézéssel: nem vagy alig nézi az adást.
Az NMHH összeállításából az is kiderült, hogy a húsz év alattiaknál sokkal gyorsabb a televízió és a rádió térvesztése az internettel szemben. A tizenévesek között tízből heten a világhálóról tájékozódnak a hagyományos tévék, rádiók, újságok helyett - tizenháromból mindössze egy fiatal mondta, hogy többet tévézik, mint amennyit internetezik -, és tízből nyolcan az interneten néznek filmeket, videókat vagy sorozatokat.
A hatóság szerint egyre többen használják magabiztosabban az internetet. Az internetező hatvanasok 70 százaléka, míg a hetven évesnél idősebbek 68 százaléka ugyanannyit vagy többet internetezik, mint amennyit tévézik.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!