A cég közölte, hogy a tavaly december végével záródott három hónapban az adózott eredménye 278 millió dollárra csökkent, szemben az egy évvel korábbi 14,3 milliárd dollárral.
Az Amazon 2021 utolsó negyedévében 11,8 milliárd dollárnyi adózás előtti nyereségre tett szert a 2021 novemberben tőzsdére bevezetett Rivianba történt befektetés révén.
A vállalat szerint a 2022. december végével záródott három hónapban negyedéves bevétele 9 százalékkal, 149,2 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbi 137,4 milliárd dollárról, felülmúlva a 145,42 milliárd dollárral számoló elemzői várakozásokat.
A cég tavalyi bevétele 9 százalékkal, 514 milliárd dollárra nőtt a 2021. évi 469,8 milliárd dollárról.
A teljes tavalyi évre az Amazon 2,7 milliárd dolláros nettó veszteséget jelentett, míg a 2021-es évben a vállalat adózott eredménye 33,4 milliárd dollárra rúgott.
A cég felhőszolgáltatása, az Amazon Web Services (AWS) negyedik negyedéves bevétele 21,4 milliárd dollár volt, elmaradva a 21,87 milliárd dolláros piaci várakozástól.
Romlott a tech vállalatok jövőképe
Az elemzők körében csalódást keltett, miszerint az Amazon a folyó első negyedévre 121-126 milliárd dollár bevételre számít, az üzemi nyereség pedig 0-4 milliárd dollár között várható, elmaradva az elemzők 4,04 milliárd dolláros előrejelzéstől. A szakértők azt is negatívan értékelték, hogy a cég felhőszolgáltatása, amely jelentős mértékben járul hozzá a vállalat profitjához, nem bővült a várt mértékben.
A gazdasági környezet romlása, a magas infláció és a fogyasztói kiadások csökkenése jelentősen rontotta a technológiai cégek kilátásait. A magas infláció és a recessziós félelemek miatt az Amazon is költségcsökkentésbe kezdett.
Január elején jelentették be, hogy a vállalat globálisan 18 ezer munkahelyet szüntet meg a kedvezőtlen gazdasági helyzetre hivatkozva. Ez volt az eddigi legnagyobb létszámcsökkentés az amerikai technológiai szektoron belül.
A Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat január közepén közzétett 2023-as Global 500 ranglistája alapján az Amazon a legértékesebb márka a világon az Apple és a Google előtt.