A szabálytalan gyakorlatot három esetben észlelték a hatóságok. Egyrészt az online hozzáférés tekintetében, mivel a megfigyelés szerint az Apple Media Services az EU és az Európai Gazdasági Térség (EGT) különböző országaiban eltérő felhasználói felülettel rendelkezik.
Ez a vizsgálati dokumentum alapján abban nyilvánul meg, hogy a fogyasztók csak annak az országnak a felületéhez férhetnek hozzá, ahol regisztrálták az Apple-fiókjukat, és jelentős kihívásokkal néznek szembe, amikor ezt megpróbálják megváltoztatni. Ez azonban az EU geo-blokkolás elleni szabályai szerint nem megengedett.
Ugyanezt a jelenséget figyelte meg a Bizottság akkor, amikor az Apple Media Services bármelyik szolgáltatásában fizetős vásárlásokat kezdeményeztek a fogyasztók, illetve akkor is, amikor az App Store-ban egy adott alkalmazás másik EU-s vagy EGT-s országbeli verzióját akarják letölteni.
„A Geo-blokkolási rendelet tiltja az uniós ügyfelek közötti indokolatlan megkülönböztetést állampolgárságuk, lakóhelyük vagy letelepedési helyük alapján, amikor más tagállamban található kereskedőktől kívánnak árut vagy szolgáltatást vásárolni.” – áll a dokumentumban.
A fentiekre tekintettel az Apple egy hónapot kapott arra, hogy reagáljon a CPC Network megállapításaira és kötelezettségvállalásokat javasoljon arra vonatkozóan, hogy miként fog az azonosított geoblokkolási gyakorlattal foglalkozni.
Bedobta az AI-kártyát az Apple: kicsit kukacos, de a vállalat magabiztos
Az újabb MacOS, iPadOS és iOS frissítésekkel elérhetővé vált a régóta várt Apple Intelligence, amellyel a kaliforniai vállalat a Google Pixel és a Samsung Galaxy telefonjain próbál felülkerekedni. Csakhogy van némi gond vele, legalábbis az EU-ban, és azon belül külön Magyarországon is.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.