Az Apple az iPhone 16 marketingje kapcsán, meg úgy általában az utóbbi hónapokban nem győzte elégszer kihangsúlyozni a saját mesterséges intelligenciáját, hogy az mennyire sokoldalú lesz és hasznos, valamint, hogy igen szorosan együttműködnek e téren a ChatGPT-t fejlesztő OpenAI-al.

Mindezt volt is mire alapoznia a vállalatnak, hiszen a Samsung épp a mesterséges intelligencia alapú funkcióival vitte sikerre a Galaxy S24-et, a befektetők pedig mindaddig büntették a kaliforniaiakat a leértékelt részvényeivel, amíg le nem rántották a leplet az Apple Intelligence-ről.

Ám ez sem volt elég, hiszen az uniós mesterséges intelligencia irányelvek, valamint a kínai piacon domináns Huawei továbbra is keresztbe tesz Tim Cook-éknak. Ennek ellenére bíztak benne, hogy sokaknak kedvük lesz a nemrég megjelent iPhone-ra váltani, pláne, hogy az ennél régebbi eszközökön az MI nem is lesz használható.

De mindez úgy tűnik hiábavaló volt: az előértékesítés előtti becslések alapján ugyanis a vártnál visszafogottabb a telefon fogadtatása.

A CNN cikke szerint a baj az lehet, hogy továbbra sem tudni, mennyire jutott el az Apple sikeresen a fogyasztóihoz. Azoknak az időknek ugyanis már nagyon régóta vége van, amikor a hűséges Apple-rajongók minden évben sorban álltak a legújabb iPhone-ért, annál is inkább, mert amióta az iPhone 12 megkapta az 5G-antennát, igazából semmi sem adott okot arra a mezei felhasználók többségének, hogy vegyenek egy újabb telefont.

Ming-Chi Kuo, a TF International Securities Apple-elemzőjének blogbejegyzése szerint az Apple mindössze 37 millió darabot értékesített az iPhone 16 előértékesítésének első hétvégéjén, ami több mint 12 százalékos csökkenés a tavalyi év azonos időszakához képest. Főként a magasabb árfekvésű iPhone 16 Pro készülékek iránti kereslet esett vissza jelentősen az iPhone 15 Pro indulásához képest.

Egy héttel az előértékesítés megkezdése után a Wedbush elemzője, Dan Ives az előértékesítést csak alig valamivel magasabbra, nagyjából 40 millió darabra becsülte. A CFRA Research technológiai elemzője, Angelo Zino szintén azt mondta, hogy az előrendelési eladási adatok első hétvégéje éves összehasonlításban csökkenésre utal.

Azonban talán még ennél is nagyobb fejtörést okozhat az Apple-nek az, hogy a fogyasztók az iPhone 16 termékcsaládon belül mely készülékeket vásárolják meg a legnagyobb számban. Ugyanis a standard készülékek frissítései sok tekintetben összehasonlíthatóvá teszik őket a Pro modellekkel. Elemzők szerint úgy tűnik, hogy az alacsonyabb árú iPhone 16 és iPhone 16 Plus készülékek iránt nagyobb volt a kereslet, mint a Pro és a Pro Max modellek iránt, ami hatással lehet az átlagos eladási árra és a teljes iPhone-értékesítési bevételre.

Az előértékesítés első hétvégéjén az Apple 9,8 millió iPhone 16 Pro és 17,1 millió iPhone 16 Pro Max készüléket adott el, ami 27, illetve 16 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban Kuo szerint. Összehasonlításképpen a normál iPhone 16 és a Plus eladásai enyhén emelkedtek az iPhone 15-höz képest.

Jön a szigorítás, év végétől már csak ilyen mobilt vehet

Innentől kezdve csak USB-C töltős telefonokat lehet forgalmazni az Európai Unióban. A becslések szerint legalább 8 millió eszköz esik ki a régió másodlagos piacáról.
Ha többre kíváncsi, ITT olvashat tovább.