Egy friss jelentés szerint az iPhone-eladások 24 százalékkal estek vissza 2024 első hat hetében Kínában, ami jelentős problémákhoz vezethet az Apple számára a kulcsfontosságú piacon.
A Counterpoint Research elemzői szerint a teljes kínai mobilpiac 7 százalékkal esett vissza, az iPhone azonban az átlagnál is nagyobbat esett, a kínai vásárlók a helyi márkák, különösen a Huawei felé fordultak.
A CNN emlékeztet, hogy az Apple problémája már nagyjából egy éve fennáll, miközben Kína gazdasága lelassult, a kereskedelmi feszültségek és a nacionalizmus pedig erősödött.
Az Apple-nek éles versennyel kellett szembenéznie a csúcskategóriában az újjáéledő Huawei részéről, miközben középkategóriában szorult helyzetbe került az Oppo, a Vivo és a Xiaomi agresszív árazása miatt
– mondta Mengmeng Zhang, a Counterpoint vezető elemzője.
Az Apple részvényei 2,8 százalékot estek kedden, a részvény így már 11,6 százalékot esett idén a gyengülő eladások miatt. Kína továbbra is meghatározó piac az Apple számára, mivel az Egyesült Államok mögött ez áll a második helyen. A vállalat januárban jelentős kedvezményekkel próbálta ösztönözni a keresletet, hogy némileg enyhítse a visszaesést.
A Huawei januárban a mobilpiac 17 százalékát birtokolta Kínában, szemben az Apple 16 százalékos részesedésével, egyes kínai fogyasztók ugyanis úgy érezhették, hogy sértették őket az amerikai kormány szankciói, a Huawei Mate 60 okostelefonja pedig versenyképes alternatívát tudott kínálni a számukra.