Rekordnyereséget ért el a Huawei kínai telekommunikációs óriásvállalat 2021-ben, annak ellenére, hogy forgalma visszaesett - mondta el Meng Van-csou, a vállalat pénzügyi igazgatója a dél-kínai Sencsenben, a Huawei interneten is közvetített éves mérlegbeszámolóján.
A Huawei forgalma tavaly 28,6 százalékkal csökkent éves összehasonlításban, 636,81 milliárd jüant (99,99 milliárd dollár) elérve. Az eredmény megfelelt a vállalat decemberben közölt előrejelzésének. A sencseni székhelyű óriásvállalat 2020-ban még 3,8 százalékkal növelte a forgalmát a megelőző évhez képest.
A vállalat nettó nyeresége tavaly éves összevetésben 75,9 százalékkal 113,71 milliárd jüanra (17,8 milliárd dollár) nőtt, ami az eddig elért legmagasabb éves nettó nyereség a vállalat történetében.
Az értékesítési árbevétel Kínában éves bázison 30,9 százalékkal 413,3 milliárd jüanra (64,90 milliárd dollár) csökkent. Az ázsiai-csendes-óceáni térségben - Kína nélkül - az értékesítési árbevétel 16,7 százalékkal, az európai és a közel-keleti térségben 27,3 százalékkal, az amerikai térségben pedig 26,3 százalékkal zsugorodott.
A vállalat tavalyi bevételének 22,4 százalékát, 142,7 milliárd jüant (22,41 milliárd dollár) fordította kutatás-fejlesztésre. Kuo Ping, a Huawei soros elnöke a vállalat jövőbeli terveit illetően elmondta: a Huawei folytatni kívánja a digitalizáció, az okos átállás és az alacsony szén-dioxid-kibocsátás területein tett erőfeszítéseit.