Hat évvel ezelőtt még 150 kilométer volt az elektromos autók átlagos hatótávolsága, amely 2014-re 200 kilométerre, 2016-ra pedig már 270 kilométerre nőtt - áll az IFUA Horváth & Partners tanulmányában, amely a Németországban forgalomba helyezett járműveket vette figyelembe.
A dinamikus növekedést az újonnan piacra lépő új modellek, illetve a hatótávolságukban továbbfejlesztett régi típusok vezették. Utóbbit az akkumulátorok megnövelésével vagy az energiahatékonyság javításával lehet elérni, de az utóbbi időszakot inkább az akkumulátorméret növelése jellemezte.
A legnagyobb hatótávolsággal a Tesla Model S 100D rendelkezik, egy töltéssel akár 632 kilométert is képes megtenni. Szintén 500 kilométer feletti hatótávolsággal rendelkezik a gyártó Model X 100D-je. A BMW által gyártott i3 300 kilométer, a Hyundai Ioniq EV 280 kilométer, a Nissan Leaf pedig 250 kilométer megtételére képes két töltés között.
Az egyre növekvő hatótávolságok jelzik a gyártók döntését, hogy a városi autók helyett a hosszabb utak megtételére is képes modellekre fókuszálnak. (Megszűnhet az elektromos autók ingyenes töltése.)
A jövőben tovább nőhetnek a hatótávolságok: a Porsche, Audi, Volkswagen, Daimler és a Ford is 300 kilométer feletti hatótávolságú modelleket tervez 2020-ra piacra vezetni, ekkorra az átlagos hatótávolság 450 kilométer lesz - vélik a tanulmány készítői.