Magyarország vezeti a tagországok rangsorát a közösségi oldalak használatában - mutatta be az MTI az Eurostat adatait. Míg 2016-ban az unióban átlagosan az internethasználók 63 százaléka használt közösségi szolgalakat, a magyar internetezők 83 százaléka élt a közösségi oldalak szolgáltatásaival.
Szintén nagy arányban használják az ilyen szolgáltatásokat a máltaiak, belgák és ciprusiak is, tízből nyolc internethasználó veszi igénybe a közösségi oldalak szolgáltatásait. A lista végén a franciák állnak (47 százalék), de Szlovéniában és Csehországban is viszonylag alacsony arányban használják a közösségi oldalakat.
Jóval nagyobb arányban szerepelnek az ilyen oldalakon a fiatalok, az uniós átlag 88 százalék. A magyarok a belgákkal és a dánokkal vezetik ezt a listát, százból csak három internethasználó nem vesz igénybe ilyen szolgáltatást. Ebben a rangsorban is a franciák végeztek leghátul, de itt jelentősen kisebb a szórás, mivel csak 20 százalékkal maradnak el az élen járóktól.
Felzárkózott a veterán generáció
Az idősebbeknek csak a harmada használ közösségi oldalakat uniós szinten, de Magyarországon, Belgiumban, Máltán és Portugáliában is 50 százalék felett volt az arány tavaly. (Ez fogja betölteni az életünket.)
Szintén előkelő helyen végeztünk az online hírolvasás területén, a magyarok 88 százaléka tekint az internetre hírforrásként. Zenehallgatásra csak a magyar internetezők kétharmada használta a világhálót.
Információkeresés szempontjából a kilencedik helyen állunk, a magyar internetezők nyolctizede vett információt az internetről. Banki ügyeket viszont nem szeretnek az interneten intézni a magyarok, uniós szinten huszonkettedik helyen végeztünk, csak az internetezők 44 százaléka intézkedett az interneten keresztül.