Egymilliárd svéd korona (104 millió euró) veszteséget jelentett a második negyedévre a svéd Ericsson mobil távközlési hálózati-berendezést gyártó vállalat, szemben a 2016. második negyedévi 1,6 milliárd korona nyereséggel - írja az MTI. Az értékesítési árbevétel a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest nyolc százalékkal 49,9 milliárd koronára csökkent.
A konszern fő üzletága, a mobil hálózati-berendezés gyártás 14 százalékos forgalomcsökkenést szenvedett el összehasonlítható alapon, árfolyamhatások kiszűrésével. A visszaesést Borje Ekholm vezérigazgató a "kivételesen magas tavalyi bázisértéknek", valamint a mobil szélessávú hálózati beruházások idei csökkenésének tulajdonította. (Ezzel szemben a Netflixnek nagyon jól megy.)
Az Ericsson költségcsökkentéssel igyekszik igazodni a keményebbé vált piaci környezethez. Az Ericsson legfőbb konkurensei a mobil hálózati-berendezések piacán a finn Nokia és a kínai Huawei.