A bank a fejlesztések kivitelezésében több civil és szakmai szervezettel működött együtt, többek között a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségével (Sinosz), az Informatika a Látássérültekért Alapítvánnyal, a Budapesti Műszaki Egyetem Beszédtechnológia és Intelligens Interakciók Laboratóriumával, valamint a Kézenfogva Alapítvánnyal is.
A beszédszolgáltatást nyújtó atm-ek kihelyezésének első szakaszában kétszáz darab beszélő automatát helyeztek ki, több mint 90 fiókot szereltek fel indukciós jelerősítő berendezéssel és 43-at jelnyelvi videó-tolmácsszolgáltatással, valamint idén őszre a legtöbb fiók ügyfélhívó rendszerét ellátják a vakok és gyengénlátók ügyintézését is megkönnyítő kiegészítő elemekkel.
Jelnyelv korlátok nélkül
Negyvenhárom fiókban indul el a napokban országszerte a pénzintézet és a Sinosz együttműködésében a videó-tolmácsszolgáltatás. A hitelintézet a szolgáltatást a későbbiekben összesen kétszáz fiókban teszi majd elérhetővé. A hallássérült személyek számára készített applikáció fejlesztésében több mint ezer hallássérült ember és jelnyelvi tolmács vett részt, akik két évig tesztelték a rendszert. A fejlesztésnek köszönhetően az ügyfelek a Kontakt Tolmácsszolgálaton keresztül pillanatok alatt - egy élő videóhívásban becsatlakozó jelnyelvi tolmács segítségével - intézhetik kérésüket az ügyintézőkhöz.
A fejlesztés kiegészítéseként minden nagyobb budapesti és megyeszékhelyi fiókban két-két ügyintéző munkatárs alapszintű, bankszakmai jeleléssel kiegészített magyar nyelvű jelnyelvi képzésben, illetve továbbképzésen vett részt, valamint a fiókok több mint felében a hallássérültek számára a beszédet és a hangzó információkat érthetőbbé tévő elektronikus eszköz, az úgynevezett indukciós hurok is rendelkezésre áll.
Megszólal az atm
Az év másik újdonsága, a beszédszolgáltatást nyújtó atm-ek kihelyezése, amelyek szolgáltatásai magyar nyelven érhetők el, és jelenleg készpénzfelvétel és egyenleg-lekérdezés esetén nyújtanak audiotámogatást.
Az intelligens készülékek a fülhallgató csatlakoztatását követően automatikusan "beszélő" üzemmódra váltanak. A képernyőn megjelenő szöveget a gép felolvassa, amit a látássérült ügyfél a fülhallgatóján keresztül hall. A monitor eközben elsötétíthető, így illetéktelenek nem láthatják, és nem hallhatják a tranzakció részleteit.
A felolvasóprogram a képernyőn megjelenő információkon túl segítséget nyújt az eszköz használatához, a felület kezeléséhez, a billentyűzet és a kiadónyílások megtalálásához is. A bankkártya behelyezését és a pin-kód megadását követően kiválasztható az egyenleg-lekérdezés vagy készpénzfelvétel lehetősége. Első körben több mint 200 új ilyen atm-et telepített az OTP országszerte, jellemzően a nagyobb fiókok 24 órás ügyfélzónáiba. A bővítés folyamatos, a többi készüléket típusuktól és állapotuktól függően folyamatosan cserélik.