A francia fogyasztóvédelem és a Pénzügyminisztérium 2019-ben indított vizsgálatot, amelyben "félrevezető kereskedelmi gyakorlat" miatt bűnösnek találták a techóriást. A Google írországi és franciaországi leánya beleegyezett, hogy kifzeti a bírságot a párizsi ügyészség jóváhagyását követően - közölte a minisztérium. Azóta mindkét cég megváltoztatta a kifogásolt gyakorlatát - írja a Euronews.
A francia fogyasztóvédelmi és csalásellenes hatóság (DGCCRF) 2019 szeptemberében hotelek panaszai alapján indított vizsgálatot a Google ellen. Azt állították, hogy mintegy 7500 hotel Google-ön szereplő értékelése nem fair, összehasonlítva a hivatalos, a francia turisztikai ügynökség, az Atout France által kiadott értékeléssel.
A vizsgálat arra mutatott rá, hogy a Google az Atout France rangsorát kicserélte a saját értékelésével, de ugyan azt a jelrendszert, azaz az 1-től 5-ig terjedő csillagjelzést használta, ami a szálláshelyek szerint nagyon megtévesztő volt a fogyasztók számára.
A hatóság szerint különösen abból a szempontból volt káros ez a gyakorlat, hogy az elvárható szolgáltatásokban félrevezette a foglaló vendégeket, de azon szállodáknak is káros volt, amelyek tévesen, a francia turisztikai ügynökség által besoroltnál rosszabb értékeléssel tűntek fel a Google kereséseiben.
A Euronewsnak a techvállalat szóvivője azt mondta, hogy a Google tavaly szeptember óta korrigálta ezt a gyakorlatát, és mind a Google Mapsen, mind a keresésekben visszaállította az Atout France értékelését. A Google az üggyel kapcsolatban azt közölte még, hogy a saját értékeléseiben különböző forrásokat használt, beleértve az Atout France-ot, a szállodatulajdonosokat és más forrásokat is.
A francia hatóságokkal történt megegyezés nem befolyásolja azt, hogy a felhasználók továbbra is értékelhessék a szállásokat vagy véleményt írjanak azokról - tették hozzá.
A Euronews megjegyzi, hogy Franciaországban az adatvédelmi hatóság is megbüntette a Google 35 millió euróra a sütiszabályok megsértése miatt. A CNIL szerint a Google és az Amazon úgy helyezett el automatikus hirdetéskövetőket a felhasználók számítógépein, hogy nem kérdezte meg őket erről.