A tesztpályát az Autóipari Próbapálya Zala Kft. építi, amely fölött a tulajdonosi jogokat a Nemzetgazdasági Minisztérium gyakorolja. A most aláírt megállapodás a minisztérium, a vállalat és Zalaegerszeg önkormányzata között arról szól, hogy az önkormányzat biztosítja a tesztpályához szükséges földterületet és ingatlanokat, illetve vállalja ezek közművesítését. A beruházás kivitelezése két ütemben valósul meg: 2017-ig megépül három hagyományos járműdinamikai tesztelem, létrejönnek az autonóm járművek tesztelésére alkalmas specifikus részek, a kiszolgáló épületek és a kapcsolódó belső infrastruktúra. 2018 és 2020 között a nagysebességű oválpálya készül el, emellett tovább fejlesztik a járműdinamikai tesztelemeket, valamint újabb kiszolgáló épületek épülnek majd.
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter az eseményen elmondta: a tárca elemzései szerint a tesztpálya-beruházás az elkövetkező két év alatt önmagában is jól mérhető módon emelheti a magyar gazdaság növekedését, elérheti a GDP 0,1 százalékát. A tovagyűrűző hatásként megvalósuló új járműipari beruházások 100 milliárd forintonként további akár 0,3 százalékpontos többletbővülést is eredményezhetnek. A beruházás megerősíti Magyarország hosszú távú kutatás-fejlesztési-innovációs (k+f+i) versenyképességét és járműipari pozícióját, növelni fogja a járműipari kapacitásokat és a működőtőke-beáramlást, további beszállítói csatornák erősödhetnek meg, és segíteni fogja a vállalati-felsőoktatási együttműködést is.
Kapcsolódó
Balaicz Zoltán, a város polgármestere elmondta: Zalaegerszeg 250 hektárnyi területtel járul hozzá a beruházás megvalósításához és 3 milliárd forintot - saját területfejlesztési programja egynegyedét - fordít ipari útfejlesztésre, közművekre, feltárásra.
Okosváros-konferencia 2016
A cikk témájával bővebben foglalkozik a november 9-ei okosváros-konferencia: