Az Invitel Csoporthoz tartozó Invitech Solutions tavaly októberben írta ki innovációs pályázatát, az Invitech InnoMax Díjat. A 2009-ben alapított díjra három kategóriában - Business, Nonprofit, InnoApps - lehetett nevezni. A kiírásra rekordszámú, mintegy 160 nevezés érkezett, ami részben annak is köszönhető, hogy vannak fejlesztők, akik már kifejezetten erre a pályázatra időzítik legújabb ötletük bemutatását.
Az elnyert támogatások így olyan projektek megvalósítását segítik, amelyek valóban jobbá, emberibbé tehetik a hétköznapokat úgy, hogy jó pár közülük üzletileg is sikeres lehet. Az Innomax Díjjal így ráirányítjuk a figyelmet arra, hogy a vállalatoknak a sikeres üzletvitel mellett a társadalmi célokra is oda kell figyelniük - mondta a díjátadón David Blunck, az Invitel Csoport vezérigazgatója.
A Business kategória díját a Grape Solutions Zrt. nyerte el HealthBot nevű, az orvos-beteg kommunikációt segítő, mesterséges intelligenciát használó chat alkalmazásával. A program lényege, hogy felteszi a betegeknek mindazon kezdeti diagnosztikai kérdéseket, amelyeket az orvos is feltenne nekik, és amint a HealthBot eljut a beszélgetésben egy olyan pontra, amikor már diagnózis adható, automatikusan jelez a kiválasztott orvosnak, akihez a beszélgetés során felhalmozott információkat is eljuttatja. A diagnózist ez alapján természetesen már az orvos állítja fel, illetve ő is tehet fel újabb kérdéseket.
A kategória második helyezettje az Oktafone Szolgáltató Kft. lett saját oktatási platformjába ágyazott orvosi oktatási és diagnózist támogató adatvizualizációs applikációjával, a harmadik helyezett pedig a Q-System Hungary Rendszerfejlesztő Kft. lett egy wifi-elérést és élő webkamerákat üzemeltető megoldással.
Az idén a Magyar Adományozói Fórum szakmai támogatásával szervezett Nonprofit kategória izgalmas feladatot adott a zsűrinek, hiszen csak ide száz feletti nevezés érkezett, és öt szervezet is díjazott lett.
- Az Ágacska Alapítvány az Adopt-E-Klubbal, az örökbefogadó szülők élő webklubjával kíván egy olyan rendszert működtetni, amely segítségével a fővárostól távolabb élő örökbefogadók is élőben tudnak részt venni az őket érintő tematikus foglalkozásokon.
- A Bókay Gyermekklinikáért Alapítvány egy olyan applikációfejlesztéssel pályázott sikeresen, amelynek segítségével a betegek és szüleik, de az orvosok számára is hasznos, a kezelésekkel kapcsolatos információk érhetőek el.
- A Digitális Tudás Akadémia Közhasznú Egyesület az UP Academyvel nevezett, amely program a fiatalok felelős pályaválasztásának elősegítését és a sikeres felnőttkor megalapozását tűzte ki célul, és ehhez ajánl egyéni és csoportos mentorálást, kompetenciafejlesztést.
- Az adományozók és a rászorulók egymásra találását kívánja segíteni egy virtuális piactér létrehozásával a Heti Betevő Egyesület, amely egy olyan weboldalt kíván létrehozni, amelynek segítségével feltérképezhető lesz, hogy a jótékonykodni vágyók éppen mit tudnak felajánlani és kinek mire van szüksége.
- Az Informatika a Látássérültekért Alapítvány pedig az érintett felhasználók számára kíván egy olyan alkalmazást fejleszteni, amely a hagyományos dokumentumokból Braille-kijelzőn vagy nyomdai kiadványként jól olvasható dokumentumot készít.
A harmadik, InnoApps kategóriába a harminc év alatti fiatalok jelentkezését várták a szervezők. A győztes pályamű egy olyan alkalmazás lett, amely segítségével a család nyomon követheti, hogy a gyermek merre tartózkodik, és szükség esetén - például valamilyen szempontból a kiskorúakra veszélyt jelentő helyszín esetén - a szülők értesítést is kapnak.
A kategória második helyezettje egy olyan applikáció lett, amelynek segítségével autóbérlésére, sofőrszolgálat hívására, vagy épp mindkét funkció együttes használatára is lehetősége nyílik a felhasználóknak. A harmadik helyet pedig egy dokumentumhitelesítő szolgáltatás nyerte el, amely az elektronikus aláírás biztonsági szintjével közel azonos megbízhatóságot nyújt.