Az elképzelések szerint ez a portál új utakat nyit meg a kkv-k számára ahhoz a tudáshoz, amelyhez a multinacionális vállalkozások könnyebben hozzáférnek. Lehetőséget ad ugyanis a vállalatok honlapjainak ingyenes tervezésére, és találkozóhelyet biztosít a magyar kkv-k számára a digitalizációt és hatékonyságnövelést segítő tanácsadókkal, mindezt egy helyen, egykapus rendszerben - fogalmazott György László a lapnak.
Ha megkérdezzük a kisvállalkozóinkat, akkor tízből kilenc azt válaszolja, nincsen szüksége változtatásra, innovációra, miközben a számok azt tükrözik, hogy a világ a digitalizáció és ezen keresztül a nagyobb hatékonyság irányába halad. Aki nem innovál, nem digitalizál, lemarad. Ezért egy olyan piacot hozunk létre, ahol a vállalkozások megtalálják azokat az eszközöket, eladókat, beszállítókat, akik segíthetnek nekik hatékonyabbá válni - mondta az államtitkár.
A vállalatoknak ugyanis elsősorban nem támogatással kell működniük, hanem kreativitással és alkalmazkodóképességgel. A támogatások inkább egyfajta biztonsági hálót adhatnak a kockázatot vállaló, újító cégek számára - szól az üzenet.
Az is kiderül az interjúból, hogy mi a különbség a protekcionista és a patrióta gazdaságpolitika között. A protekció eredetileg védelmet jelent, amit szitokszóvá tettek, pedig pozitív dolog. A szélsőséges protekcionizmus semmire sem megoldás, de a védelem nélküli teljes nyitottság sem az. Patrióta gazdaságpolitika az, ha olyan külföldi tőkének adunk támogatást, amely magas hozzáadott értékű termelést, nagy értéket hoz az országba. A patrióta gazdaságpolitika nem támadó jellegű, de nem is ellensége önmagának - hangzik a definíció.
Bár a jövőt senki nem tudja megjósolni, de a jövőre való felkészülést és a jövőképességet meg tudjuk alapozni. A cél az, hogy a lehető legtöbb szektorban itthon fejlesztett termékeket gyártsunk, amelyeket közvetlenül kapcsolódva a nemzetközi piacokhoz, mi is értékesítsünk, így a profit és a bér is magyar maradjon - mondta György László.