Az AirTag egy apró, gombelem méretű kütyü - itthon 17 ezer forintba kerül -, ami folyamatosan jelzi helyzetét tulajdonosának. Különlegessége, hogy képes - teljesen anonim módon - a környezetében lévő Apple-eszközök lokátor-hálózatához kapcsolódni és saját helyzetét tulajdonosának elküldeni. Van beépített hangszórója, és az újabb iPhone-okkal nem csak a koordinátáit de egy szobán vagy épületen belül a hozzánk viszonyított helyzetét is képes megadni.
Alapvetően személyes holmik, kulcsok, táskák pénztárcák megtalálására találták ki, de az emberi leleményesség határtalan. Segíthet felkutatni az ellopott kerékpárokat, rollereket és a poggyászok is követhetők vele egy légi utazás során. Ez igazán hasznos, amikor az ember például várja a csomagját a célállomáson a futószalagnál, de az is rögtön kiderül, ha a légitársaság nem tette fel gépre.
Állítólag előfordult már olyan eset, hogy egy utas botrányt csinált a gépen, mikor már a kifutópályán voltak, mert látta, hogy a csomagja a terminálon maradt - olvasható a portálon.
Vélhetően ebből lett elege a Lufthansának és mivel az egész légiipar munkaerőhiánnyal küzd, ami miatt egyre több a gond a csomagokkal, inkább a tilalmat választotta. A hivatalos indoklás persze az, hogy a feladott poggyászban nem lehet bekapcsolt elektronikus eszköz. Az AirTag viszont jellegéből adódóan "nem arra termett, hogy kikapcsolják". A benne lévő elem akár egy évig is működteti.
A Lufthansa azt írta a lapnak, hogy nem tiltotta be az AirTag-eket, de az ICAO-nak pontos iránymutatása van ezekre a kütyükre.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetségnek (IATA) is van egy szabályzata, amely leírja, hogy mi számít veszélyesnek a csomag- vagy az utastérben. A légitársaságok egyedi döntés alapján szigoríthatnak ezeken a szabályokon, a Lufthansa viszont eddig a hordozható eszközökkel kapcsolatban nem tért el az IATA irányelveitől.