Az International Data Corporation (IDC) adatai szerint tavaly az iPhone gyártója volt az egyetlen, amely éves szinten növelni tudta a darabszámok eladását. A kaliforniai cég 3,7 százalékos növekedést produkált, így összesen 234,6 millió terméket szállított ki, megelőzve ezzel a Samsung 226,6 millió kiszállított termékét.
Mindez annak ellenére történt így, hogy a tavalyi volt az az elmúlt évtized legrosszabb éve az okostelefon-piacon, mivel az eladások száma mintegy 3,2 százalékot esett, mindössze 1,17 milliárd darabot adtak el világszinten – írja a Financial Times.
A bevételek és a nyereség szerint az Apple már régóta vezeti a csúcskategóriás telefonok piacát, tavaly azonban most először a teljes piaci volumen alapján végeztek az élen.
A Samsung, amely a héten leplezi le mesterséges intelligencia-alapú Galaxy S24-es csúcsmodelljét, 13,6 százalékkal kevesebb telefont értékesített 2023-ban, a Huawei ugyanis visszaszerezte piaci részesedését Kínában, az olcsóbb androidos mobilgyártók pedig nagyobb növekedést könyveltek el. Köztük is kiemelkedik a kínai Transsion, amelynek növekedése 30,8 százalékos volt, ezzel pedig a Xiaomi és az Oppo mögött foglal helyet.
A Canalys kutatócsoport elemzése szerint a Samsung tavaly a közép- és felsőkategóriás palettáját erősítette a nyereségesség érdekében, ugyanakkor részesedést vesztett az alsó kategóriás szegmensben, emiatt pedig piacvezető szerepét is elveszítette.