A Microsoft újonnan bemutatott Microsoft Places alkalmazása leegyszerűsíti a munkatársak számára, hogy láthassák a többiek beosztását, tartózkodási helyét és a munkahelyük, valamint az irodájuk telítettségét, így könnyebben össze tudják hangolni a közös munkát és a találkozókat.
A HRportal cikke szerint a flexibilis munkavégzés iránti igény számos ágazatban alapelvárása már a munkavállalóknak: Jared Spataro, a Microsoft munkahelyi mesterséges intelligenciáért felelős vállalati alelnöke a céges kutatásaik alapján azt írta, hogy az alkalmazottak közel fele (48 százalék) valószínűleg kérni fogja közvetlen vezetőjétől, hogy a következő egy évben rugalmasabb munkarendet vagy munkavégzési helyet biztosítson számára.
Azok a szervezetek azonban, amelyeknél az emberek nem tudnak megfelelő módon kapcsolódni egymáshoz a fontos pillanatokban, veszélyeztetik a cég iránti elköteleződést: a munkavállalók 43 százaléka érzi úgy, hogy elszakadt a cégétől a rugalmas munkavégzés alatt.
A jobb koordináció és kapcsolat elősegítése mellett a Places optimalizálja a munkahelyi hatékonyságot és a munkába való bevonódást. Funkciói ráadásul az Outlookban és a Microsoft Teamsben is elérhetők, így a rugalmas munkakoordináció és kapcsolat a szokásos munkafolyamaton belül is megtörténhet.
A Places segítségével egyszerűbbé válik a koordináció a munkatársak és az iroda különböző helyiségei között. Az alkalmazás helymeghatározási funkciójával könnyebb lesz beállítani és megosztani a munkatársakkal a javasolt helymeghatározási ütemtervet.
2024 második felében az alkalmazást a Copilot nevű chatbottal is integrálják majd, így a mesterséges intelligencia még nagyobb szerepet kaphat a szervezésben. Segít például eldönteni, hogy mely napokon érdemes bejönni az irodába.
A Copilot még azt is meg fogja mondani, hogy miért érdemes bizonyos napokon bejönni, kiemelve olyan tényezőket, mint a személyes megbeszélések, a vezető várható jelenléte, vagy hogy várhatóan melyik napon lesz bent a legtöbb munkatárs az irodában. A Copilot megkérhető lesz arra is, hogy ezen információk alapján módosítsa a beosztást, az ajánlott napokon a munkavégzés helyét az irodára változtathatja, és átütemezheti a személyes megbeszéléseket.
Miután a munkavállaló eldöntötte, hogy mely napokon fog bejönni, meg kell találnia a megfelelő helyiségeket a megbeszélésekhez és a koncentrált munkához. Az Outlookban elérhető keresővel kereshet helyiségeket és íróasztalokat, és további információkat kaphat a foglaláshoz.
A Places betekintést és elemzést is biztosít a terek kihasználtságáról. A rendszer segítségével az alacsony kihasználtságú napokon az emeletek összevonásáról lehet hasznos döntéseket meghozni, a pazarlás elkerülése érdekében az étkezési szolgáltatásokat módosítani, vagy az új munkamódszerek támogatásához több tárgyalóterem elérését megteremteni.