Az idei év első két negyedévében már 1,2 millió előfizetőt veszített a Netflix, aminek ellensúlyozására több intézkedést is bejelentett, többek közt az új előfizetők csalogatására érkeznek majd a hirdetésekkel támogatott, jutányosabb áron hozzáférhető előfizetési szintek. Egy friss jelentés szerint azonban ez sem lehet elég a lejtmenetbe állt tendencia megakasztására.
Egy friss felmérés szerint egy átlagos amerikainak négy streamingplatformra is van előfizetése. A kínálatban a Netflix továbbra is a legnépszerűbbnek számít, ötből négy amerikai (77 százalék) rendelkezik valamilyen csomaggal, a felhasználói csoport 70 százalékának bevallása szerint pedig a Netflixet használják a legtöbbet a platformok közül. A legkedveltebb szolgáltatásként a felhasználók 9,91 százaléka a HBO Maxot, 6,18 százalék pedig a Disney+-t említi.
Vezető pozíciója ellenére az összes Netflix-előfizető 25 százaléka tervezi az előfizetések lemondását - olvasható a szakportál cikkében.
Az elhagyásra készülők kétharmada a költségek növekedését említette az egyik okként, a felmérés szerint az Egyesült Államok nyolc népszerűbb streaming szolgáltatása közül a Netflix a legdrágább.
Bár a streamingszolgáltató aggódik amiatt, hogy több előfizetőt veszít el, továbbra is ez a legnépszerűbb streaming szolgáltatás a teljes előfizetői piac 70 százalékos részesedésével. Csak összehasonlításképpen: az HBO Max 10 százalékkal rendelkezik.
Mi van a jelszavakkal?
A cég az tervezi, hogy tényleg leszámol a jelszómegosztással. Tíz amerikai felhasználóból négy valaki más fiókját használja, 45 százalékuk pedig inkább lemondana a szolgáltatás használatáról, ha elveszítené a hozzáférését, és nem fizetne elő saját csomagra.
Ennek ellentmond egy másik kutatás, amely szerint a jelenlegi „potyázók” 65 százaléka egyébként hajlandó lenne kifizetni a teljes árat saját előfizetésért, csak számára az osztozás előnyösebb.