A rendeletcsomag beiktatását 2020-ban jelentette be az Európai Bizottság az Európai Digitális Stratégia részeként. A rendeletcsomag legfőbb célja többek között az, hogy fenntartsa a versenyképességet és egységesítse a digitális piacokat.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) közleményében kifejti, hogy a rendeletcsomag kiindulópontjai a Facebook és a TikTok által is alkalmazott ajánlórendszerek, továbbá, hogy a platformok profilozzák a felhasználókat, vagyis rengeteg adatot összegyűjtenek. Ennek nyomán a hírcsatornákat és a felületeket az algoritmusok szabták eddig személyre, mostantól azonban ez nem így lesz.
Fáczán Gábor, az NMHH Online Platformok Főosztályának vezetője kifejtette, hogy mostantól lehetőségük van a felhasználóknak profilalkotás-mentes opciókat választani, mivel leiratkozhatnak a tartalmak személyre szabásáról, amivel már helyi érdeklődésű vagy globálisan népszerű videókat fog a TikTok javasolni.
A Facebook a továbbiakban rendszerkártyával tájékoztat arról, hogy az MI-rendszereik miként befolyásolják és rangsorolják a tartalmakat, és már itt is kikapcsolható a profilalkotáson alapuló tartalomajánlás, valamint már az is elérhető, hogy a hírfolyamunk időrendben mutassa az ismerőseink és az általunk követett oldalak tartalmát.
Az illegális tartalmakat is másképp kell jelenteni
Az NMHH szakembere kitért arra is, hogy a TikTokon már többféle indoklással jelenthetünk tartalmakat, melyeket az EGT területén belül illegálisnak gondol a felhasználó, ilyen lehet például a gyűlöletbeszéd. Amennyiben a platform is illegálisnak véli a tartalmat, úgy globális eltávolítja.
További változás, hogy a Facebookon február óta, a TikTokon július óta biztosított, hogy a 13 és 17 év közötti kiskorúak ne lássanak a platformon személyre szabott hirdetéseket.
A Google is alapos változásokat hajtott végre, hogy megfeleljen az új rendelkezéseknek: a youtuberek például fellebbezhetnek, ha a tartalmukat eltávolítják vagy korlátozzák a fiókjukat, továbbá a videómegosztó platformon sem lesznek elérhetők személyre szabott hirdetések a kiskorúak számára.
Kell a pénz: újabban online boltként is működik a TikTok
A TikTok egy keddi blogbejegyzés szerint hónapokig tartó tesztelés után hivatalosan is elindította e-kereskedelmi üzletágát az Egyesült Államokban, mivel a kínai tulajdonos ByteDance igyekszik tőkét kovácsolni a közösségi médiaalkalmazás népszerűségéből. Bővebben --->Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!