A ChatGPT tavaly év végi megjelenésével felrobbantotta az internetet, és nemcsak a netet, hanem az osztálytermeket is. Utóbbit azzal a képességével, hogy hihetetlen sebességgel tud esszéket írni és vizsgákat megoldani. Éppen emiatt van óriási vita a ChatGPT támogatói és ellenzői között.
Nem biztos azonban, hogy olyan hasznos a generatív mesterséges intelligencia használata a beadandók megírásához, ugyanis nagyon sokat hibázik.
- Korábban a Napi.hu is tesztelte a platformot és nem lettek bíztató eredmények, mivel rengeteg hamis információt tartalmaztak a válaszok.
- Az ilyen alkalmazásoknak a lényege, hogy a felhasználó kérésére szöveget vagy más tartalmat generál. Az adatokat egyrészt statisztikai valószínűség, valamint az interneten fellehető adatok és a korábbi chatek alapján hozza létre a ChatGPT – ezek a források azonban nem ellenőrzöttek.
Egy indiai startup inkább jó célra használja a mesterséges intelligenciát
Divya Gokulnath, a 150 millió diákot és tanárt foglalkoztató BYJU oktatási cég társalapítója szerint a mesterséges intelligenciát és technológiát arra kell használni, hogy a tanulást személyre szabottá és ezáltal vonzóbbá és sokkal hatékonyabbá tegyük.
A világjárvány előtt 50 millió felhasználónk volt, ez a szám ma már 150 millió az összes platformunkon
– tette hozzá a CNN-nek adott interjúban, kiemelve, hogy az ő szoftvereik 90 százalékos pontossággal dolgoznak, ami kimondottan jónak mondható.
A rendszeren nemcsak fejlesztők és informatikusok dolgoztak, szükség volt a tanárok közreműködésére is.
Csak az elmúlt másfél évben 100 millió dollárt költöttek és többek között felvásároltak olyan szoftvereket is, mint a diákok körében jól ismert GeoGebra.
Én erősen hiszek abban, hogy amíg te irányítod a technológiát és nem az irányít téged, addig minden rendben van.
– mondta Divya Gokulnath.
A hibrid forma a legjobb
Akkor leghatékonyabb az oktatás, ha kevert formában zajlik – véli a vállalat alapítója, aki szerint szükség van az oktató fizikai jelenlétére is, a technológiai eszközök bevonása azonban ma már elengedhetetlen.
Ezt egyébként az MSM kutatása is alátámasztja, amelyből kiderül, hogy világszerte
- a diákok 80 százaléka azt szereti, ha legalább az órák egy része online van,
- 69 százalékuk azonban aggódik, hogy az online tanulást választva lankad a koncentráció és motiváció.