A többnyire felnőtt tartalmak közvetlen értékesítésről ismert OnlyFans weboldala még januárban indította el saját szolgáltatását, ami egészen idáig tiltólistán volt a Google és az Apple alkalmazásboltjaiban. A héten azonban a legújabb OFTV nevű applikációjukkal a vállalat erőteljes reklámkampányba kezdett, amivel már olyan embereket céloznak meg, akik nem a megosztó platform meglévő, szexuális tartalmakra vágyó vagy azokat szolgáltató ügyfelei.
Mivel az OFTV-n nincsen felnőtt tartalom, valamint közvetlen ráhatás sem az alkotók bevételére, így képesek vagyunk az az alkalmazásboltban maradni.
– nyilatkozta Tim Stokely, a cég vezérigazgatója a Bloombergnek.
A minden eszközön elérhető alkalmazás része az OnlyFans azon kísérletének, hogy túllépjen a felnőtt tartalmakon, és a Patreonhoz hasonló semleges finanszírozási platformként pozicionálja magát, amely lehetővé teszi a szórakoztatóiparban tevékenykedő művészek, zenészek és alkotók számára, hogy a rajongói támogatásokból jövedelemhez jussanak. A hétköznapi, korosztályfüggetlen tartalomgyártók kiemelésére irányuló törekvések része a mostani alkalmazás népszerűsítése is.
Fősodorba vágynak
Az OnlyFans a felkapott Patreon mellett egyike azon vállalatoknak, amelyek közvetlen pénzszerzési lehetőségét kínálnak azoknak a tartalomgyártóknak, akik lelkes rajongótáborral rendelkeznek. Látva ezek népszerűségét, a legnagyobb technológiai óriáscégek is megpróbáltak ráugrani a trendre: A YouTube, a Twitter és az Instagram is létrehozott módszereket arra, hogy felhasználóik pénzt kérhessenek a rajongóktól egyes posztokért.
A platform 2016-os indulása óta több mint 3 milliárd dollár értékben fizetett alkotói jövedelmet, a bevétel pedig tavaly több mint 553 százalékkal nőtt, amikor a világjárvány pénzügyi nehézségei miatt sokan fordultak a szolgáltatásához kiegészítő jövedelemforrásért. Bár már most is nyereségesek, a további növekedés érdekében legalább 1 milliárd dolláros tőkebevonást terveznek megvalósítani. A Bloomberg szerint az OnlyFans elsősorban azért szeretne mainstream platformmá válni, hogy olyan hirdetőket is meg tudjon szerezni, akiket aggasztanak a felnőtteknek szóló tartalmak. Emellett még ha a szolgáltatást el is fogadnák a meglévő érzékeny tartalmakkal együtt, az alkotók így sem járnának jól, mivel a platform részesedése mellett további 30 százalékot veszítenének az alkalmazásboltok díjai miatt.
Elcsábítanák a patronálókat
Az OFTV viszont nem értékesíti a tartalmakat, valamint tiltaná a felhasználóknak a kéretlen videók feltöltését, amivel teret engedhetne a kevésbé pornográf alkotóknak is kibontakozni. Ehhez viszont a platformnak le kell vetkőznie a megosztó imázsát, illetve meg kellene mutatnia, hogy jövedelmező szolgáltatást tud nyújtani számukra. Végtére is az oldal eddigi sikere talán inkább a tartalom jellegének és az olykor egészen fanatikus rajongóknak köszönhető, mintsem magának a platformnak.
Bár az OnlyFans hírneve jelenleg elválaszthatatlanul kötődik a pornóhoz, kétségtelenül hatalmas jelenléttel bírnak az online térben: több mint 1 millió "alkotóval", valamint – a tavaly decemberi adatok szerint – mintegy 85 millió felhasználóval büszkélkedhet, akik 2 milliárd dollár éves forgalmat generálnak, és amelyből az oldal tulajdonosa 20 százalékos részesedést kap - írja a The Verge. Ez is rávilágít arra, hogy a szexipart csak erősítette a koronavírus-járvány és a karanténidőszak.
Az applikáció ingyenes és nem tartalmaz hirdetéseket – a vállalat nem tervezi, hogy előfizetési díjért cserébe kínáljon OFTV-hozzáférést –, ehelyett inkább marketingeszközként működik az alkotók és az OnlyFans márka számára. Emellett a cég úgy véli, hogy akik például az említett Patreont használnák arra, hogy exkluzív hozzáférést kérjenek mondjuk egy podcast epizódhoz, inkább az OnlyFans használatát kellene megfontolniuk.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!