A brüsszeli tájékoztatás szerint az érintett óriáscégek vállalták, hogy két munkanapon belül reagálni fognak a tagállami hatóságoktól kapott értesítésekre, és öt munkanapon belül intézkednek majd a vásárlóktól érkező bejelentések nyomán - írja az MTI.
Vállalták emellett, hogy figyelemmel kísérik a visszahívásokra és veszélyes termékekre vonatkozó információkat, amelyek például az uniós riasztási rendszerben rendelkezésre állnak. Külön kapcsolattartó pontokat biztosítanak az uniós tagállami hatóságok számára, valamint képzést és tájékoztatást nyújtanak az eladóknak az EU termékbiztonsági előírásairól, és megkövetelik ezek betartását.
"Az EU-n belül egyre többen vásárolnak az interneten. Az elektronikus kereskedelem új lehetőségeket nyitott, alacsonyabb árakon nagyobb választékot kínálnak. De a fogyasztóknak éppen olyan biztonságban kell lenniük, amikor interneten vásárolnak, mintha boltban tennék. Felszólítom a többi online piacteret, hogy csatlakozzanak a kezdeményezéshez, hogy a világháló biztonságosabbá váljon az uniós fogyasztók számára" - szólított fel Vera Jourová fogyasztóvédelemért is felelős uniós biztos.
Az online kereskedelem 2016-ban az EU-n belüli teljes értékesítés 20 százalékát tette ki. A riasztási rendszerben bejelentett veszélyes termékek között is egyre többet árusítanak az interneten. (Vége az idillnek - öt éve nem látott díjemelési hullám kezdődött.)
Az online piacterek és az Európai Bizottság hathavonta felmérik majd a kötelezettségvállalással kapcsolatosan elért eredményeket.