Egy újfajta, fémfekete színű betéti kártya bolygatta meg a POS-terminálok forgalmát az Egyesült Államokban. A kártyát az influenszerek számára találta ki az On The House (OTH) Network nevű fintech, amit mesterséges intelligenciával láttak el.

Minden alkalommal, amikor lehúzzuk a kártya mágnescsíkját a terminálon, az MI monitorozza az adott márka számára létrehozott tartalmakat és párosítja azt az alkotók marketing ajánlataival.

Az influenszerek így az OTH Network alkalmazás használatával gyűjtik össze a helyi vállalkozások ajánlatait és miután szponzorált tartalmat hoztak létre, a számlájukhoz hozzáadott összeget személyesen az adott vállalkozásnál költhetik el – írja a Business Insider.

A platform várólistás, legalábbis egyenlőre. Az influenszerek, ha jelentkezni szeretnének a hálózatra, olyan kérdésekre kell válaszolniuk, mint a követők száma, a tartalomkategória és a helyszín.

A hálózatot működtető vállalatot 2020-ban indították el, szeptemberben pedig kockázati tőkefinanszírozást kapott az Innovative Ventures-től. Az alkalmazás és a kártya 2023-ban startolt el.

A lap szerint az OTH bizonyos tekintetben olyan gyakorlatot folytat, ami az influenszerek világában már megszokott: ajándékoz. A márkák gyakran küldenek ingyenes termékeket a véleményvezéreknek, vagy szolgáltatásokat biztosítanak annak reményében, hogy posztolnak azokról a közösségi médiában.

Az OTH azonban ezt a folyamatot a mesterséges intelligencia használatával kívánja leegyszerűsíteni, a fizikai kártyával pedig egyfajta exkluzív érzést kölcsönöz neki.

Maximiliaan Van Kuyk társalapító a lapnak azt mondta, jelenleg több mint 3000 alkotóval és több mint 90 000 globális alkotói alkalmazással rendelkezik a hálózat, igaz, egyelőre csak nagyrészt százezres nagyságrendű követőbázissal rendelkező véleményvezérek élvezhetik a szolgáltatást. A társalapító szerint azonban ez hamarosan változni fog, és elkezdenek a mikroinfluenszerek felé is nyitni.

Nem jó ugyanaz mindenkinek, itt egyre nehezebb kielégíteni az igényeket

A fintech-vállalatok globális növekedése lassul, de Amerikában és Európában továbbra is bővülnek ezek az innovatív cégek, Magyarországon azonban nem sikerült fenntartani a kiugró növekedést és a befektetési hajlandóságot. A digitális fizetési és hitelezési megoldások népszerűsége megmaradt, az X-es korosztály hamar felzárkózott a Z-generációhoz. Eközben erősödtek a kiberbiztonsági kihívások is, ami miatt több uniós fintech- és AI-szabályozás is életbe fog lépni. Fischer Bálint, a Dorsum üzletfejlesztési igazgatója szerint a bankszektor legnehezebb feladata a fogyasztók figyelmének fenntartása lesz.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.