A Snap hétfőn bejelentette, hogy mintegy 528 alkalmazottat, azaz a cég globális munkaerejének 10 százalékát elbocsátják.
A Reuters kommentárja szerint mindez annak a jele, hogy a 2023-ban a technológiai szektorban tapasztalt elbocsátások tovább folytatódnak, miközben a cégek gazdasági bizonytalansággal küzdenek.
A Snapchat alkalmazást birtokló cég régóta küzd azért, hogy a fiatal felhasználók körében tapasztalt népszerűségét folyamatos bevételnövekedésre váltsa, és felvegye a versenyt az olyan nagyobb riválisokkal, mint a Meta Platforms.
A Snap kedden jelenti be a negyedik negyedéves eredményeit.
A társaság 55 és 75 millió dollár közötti adózás előtti költségekkel számol, amelyekből várhatóan 45-55 millió dollár lesz a jövőbeni készpénzkiadás. Ezeknek a költségeknek a többsége várhatóan 2024 első negyedévében merül fel.
„Az elbocsátások nem tesznek jót a Snap üzletének helyzetének. A Snap valószínűleg megpróbál jóindulatot szerezni a befektetők körében, akik megjutalmazták versenytársát a költségcsökkentési intézkedéseiért” – mondta Jasmine Enberg, az Insider Intelligence kutatócég vezető elemzője.
Az elbocsátások leginkább a távmunkásokat sújtják a Reutersnek nyilatkozó forrás szerint, a vállalat egy éve már heti négy napon keresztül arra ösztönzi az alkalmazottakat, hogy térjenek vissza az irodába.
A Snap az elbocsátásokkal csatlakozik más technológiai cégekhez, a Zoom például mintegy 150 állást, vagyis a munkaerő közel 2 százalékát szünteti meg, miután 1300 dolgozót már elküldött tavaly. Hasonló lépéseket tett a Microsoft, a Google és az Amazon is.