ByteDance alkalmazásában már 10 milliárd dollárt költöttek el a felhasználók. Ezzel a mobilalkalmazások értékesítése új csúcsot ért el, miközben csökkentek a játékokból származó bevételek – írja a data.ai legfrissebb éves jelentése alapján a Bloomberg.

TikTok mellett a Disney+ is jól teljesített, a fogyasztói alkalmazások értékesítését 11 százalékkal növelték 2023-ban. Ez az eredmény rugalmas keresletre mutat rá, miközben a videojátékiparban kétszámjegyű visszaesést mértek Kínában, ami önmagában is a globális eladások 2 százalékos veszteségességét jelentette.

Lexi Sydow, a data.ai vállalati marketing és insights igazgatója szerint a közösségi alkalmazások és az alkotói gazdaság új utakat nyitottak abban, hogy a tartalomgyártók hogyan tehetnek szert több bevételre a hirdetésekből származó bevételeken túl. Meglátása szerint idén a közvetlen tartalomfogyasztói monetizáció akár 150 százalékkal, 1,3 dollárral is nőhet.

Többet költünk társkeresésre mint játékokra

A felmérés szerint a mobilfelhasználók a játékokkal szemben több kiadást fordítottak streamingre, felhasználói tartalmakra, valamint társkereső alkalmazásokra is. A legtöbb bevétel azonban továbbra is a reklámokból folyik be, ami a 362 milliárd dollárra nőtt, és a mobileladások kétharmadát tette ki.

A data.ai becslése szerint 2024-ben ez a szám akár 402 milliárd dollár is lehet.

Az olcsó kínai online boltok közül a Temu vitte a prímet, amely tavaly 140 százalékos növekedést produkált. és 125 piacon vezette a letöltési számokat. Fellendült továbbá az utazási és a jegyértékesítési szektor is, mivel a járvány utáni időszakban a személyes események és élmények utáni kereslet kilőtt.

A generatív mesterséges intelligenciákra a chatbotoktól a művészeti alkotásokat generáló rendszerekig 2023 végére havonta több mint 10 millió dollárt költöttek a felhasználók.

Újságolvasás a hintaszékben? Netán TikTok és BeReal orrvérzésig?

A fiatal korosztályok médiafogyasztási szokásai gyökeresen különböznek az átlagostól. Nyomtatott sajtót ritkán vesznek a kezükbe, viszont messze a legtöbb időt töltik az online térben. A Facebook az 50 év felettieknél megy nagyot, de a fiatalokat hidegen hagyja, a BeReal esetében pedig fordított a helyzet.