Az új autók megbízhatóságát és az ügyfelek elégedettségét vizsgálták az Egyesült Államokban, ám a J.D. Power felmérésének eredményei nem sok jót tükröznek.
A Totalcar azt írja, a 2025-ben kiértékelt felmérés keretein belül 2022-es autókat vizsgáltak, és összesen 34 175 tulajdonos véleményét kérték ki.
Kifejtették, az autógyártókat aszerint osztályozták, hogy 100 járműre hány probléma jut: utóbbiból adódik a PP100, vagyis problems per 100 vehicles elnevezés. Minél alacsonyabb a PP100 pontszáma, annál megbízhatóbbak az adott gyártó autói.
A márkák versenyében
a Lexus lett a legjobb, esetükben 100 autónál 140 probléma merült fel. Második helyre futott be a Buick 143 problémával, míg a Volkswagen lett az utolsó, lehangoló 285 gonddal.
A típusok között a Toyota Avalon lett a nyerő, erre a modellre érkezett a legkevesebb panasz – írták.
Ha távolabbról szemléljük mindezt, kiviláglik, hogy a problémák száma évek óta növekszik.
Pillanatnyilag a gyártók PP100-száma átlagosan 202, ami 2009 óta a legmagasabb érték.
A helyzetet árnyalja, hogy a most vizsgált, 2022-es autókat a Covid időszakában gyártották, amikor épp azzal küzdött az autóipar, hogy tudjanak elegendő autót gyártani. Utóbbi rányomhatta a bélyegét a minőségre is – jegyzik meg.
Arra is kitérnek, az első 10 probléma fele összefügg a saját eszközeinkkel, valamint az autókba épített technológiai funkciókkal.
Az okostelefonok csatlakoztatásával akadt gondja a legtöbb autósnak.
Torzíthatja a képet, hogy bár ilyenkor az autók fedélzeti rendszerével akad gond, viszont mivel bekerül a képbe egy külső eszköz, nem zárható ki, hogy ezek mindegyikénél sem tökéletes a szoftver.
Egyelőre a szoftveres gondok csupán az összes probléma 9 százalékát teszik ki, de vegyük figyelembe, hogy 2022 óta az autókban csak szaporodtak a kijelzők, és a szoftverek sem lettek egyszerűbbek. A felmérés szerint esélyes, hogy ezek a számok később tovább romlanak – figyelmeztetett a szakportál.