Kevesebb mint két hónapjuk maradt az online kasszát használó kereskedőknek és szolgáltatóknak, hogy gondoskodjanak elektronikus fizetési megoldásról. Jövő év január elsejétől ugyanis az online kasszát használó kereskedők és szolgáltatók (például üzletek, kifőzdék, autószerelők) is kötelesek biztosítani az elektronikus fizetés lehetőségét és annak folyamatos rendelkezésre állását - hívja fel a figyelmet a Telenor.
Az elektronikus fizetési megoldások közül a bankkártya terminál (POS terminál) az egyik legkézenfekvőbb megoldás. Magyarországon több százezer online pénztárgép van forgalomban, ebből becslések szerint 40-60 ezres nagyságrendre tehető azon vállalkozások száma, melyek kizárólag készpénzt fogadnak el.
Sok vállalkozó az elektronikus fizetési megoldás bevezetését főleg annak költségei vagy bonyolult elérhetősége miatt halogatta eddig. Őket célozza meg a Telenor és a Fizetési Pont közös ajánlata.
A telekommunikációs vállalat közleményéből kiderült, hogy a főleg kisvállalkozókat célzó terméknél a bankkártyaterminált nem kell önerőből megvásárolnia a vállalkozásnak, illetve újonnan beszerzett elektronikus fizetési megoldás (POS terminál) esetében 80 ezer forintos, két év alatt, havi részletekben lehívható állami támogatást igényelhetnek a beszerzésre - emeli ki a Telenor a közleményében. További kedvezményt jelent, hogy a szolgáltató most elengedi a hálózati díj 30 százalékát is.
Amennyiben valaki három- vagy ötéves hűséggel elérhető fizetési megoldást választ, akkor a vásárlások ellenértékét 24 órán belüli jóváírják és nincsen elvárt havi pénzforgalmi minimum sem a szolgáltatás igénybevételéhez - derül ki a vállalat közleményéből.
Homola Márton, a Telenor digitális termékeiért felelős igazgatója szerint a szolgáltató ajánlata nagy segítséget jelenthet a vállalkozásoknak a jelenlegi kiszámíthatatlan környezetben, a bankkártyás fizetés elérhetőségé pedig akár új ügyfeleket is hozhat számukra.