A Sensor Tower piackutató cég friss adatai szerint a TikTok-ot alapító kínai ByteDance szolgáltatása 2023-ban látványosan kevesebb ügyféllel bővült 2022-höz képest, két évvel ezelőtt negyedéves összehasonlításban átlagosan 12 százalékos volt az éves bővülés, míg tavaly ez 3 százalékra esett vissza.
A felhasználói visszajelzések alapján főként az okozhatta a visszaesést, hogy egyre több reklám jelent meg a platformon, valamint hogy elindult a TikTok Shop. Utóbbi esetében azok a tartalomgyártók, akik nagyobb eléréssel rendelkeznek, elárasztották csatornáikat az olyan reklámokat tartalmazó videókkal, amelyek valamilyen módon az online áruház kínálatát népszerűsítik.
A közösségimédia-platformoknak érdeke, hogy fékezzék a reklámokat, a Meta például már januárban megtette ezt az Instagramon elérhető Shop esetében – jegyzi meg a HWSW.
A közösségi oldalakon található kereskedelmi felületen a pandémia idején óriási forgalommal bírtak, ám a járványhelyzet megszűnésével drasztikusan visszaesett a forgalmuk.