Az elemzői várakozásoktól elmaradó negyedéves számokat közölt tegnap este a Yum Brands - írja a Portfolio.hu. Mind a bevétel, mind a profit csalódást okozott, különösen a kínai piac teljesítménye volt kiábrándító. A KFC anyavállalata Kínában mindössze 2 százalékos bevételnövekedést könyvelt el összehasonlítható alapon, miközben közel 10 százalékos dinamikát vártak az elemzők. Ez azért különösen rossz hír, mert a távol-keleti ország biztosítja a Yum Brands működési eredményének több mint felét.

A társaság vezérigazgatója, Greg Creed is kiemelte a negyedéves eredményeket magyarázva, hogy a kínai növekedés a vártnál gyengébben alakul. Az egyes láncok közül a Taco Bell és a KFC értékesítései még növekszenek, míg a Pizza Hut bevételei inkább stagnálnak.

A harmadik negyedévben a teljes cég bevételei 2 százalékkal emelkedtek, 3,42 milliárd dollárra, miközben az elemzők 3,68 milliárd dollárt vártak. Az egy részvényre jutó eredmény 87 centről 1 dollárra nőtt az előző év azonos időszakához képest, de ez sem volt elég, az elemzői konszenzus alapján ugyanis 1,07 dollárt vártak a befektetők.

A kilátások sem túl fényesek, Kínában az értékesítések csökkenhetnek, EPS-szinten pedig a korábban várt 10 százaléknál gyengébb lehet a dinamika.

A befektetők nem örültek a negyedéves számoknak, a zárás utáni kereskedésben több mint 18 százalékot zuhant az árfolyam.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!