Több mint 150 ezer mérföldet (241 ezer kilométert) repült luxus magánrepülőn tavaly Elon Musk, a Tesla alapítója - írja a Washington Post, amely szerint az üzletember összesen hat és félszer kerülhette volna meg a Földet. Tavaly összesen 250-szer szállt fel Musk különgépe, ennek egy részében üzleti utakra ment, de nyaralni és más okokból is gyakran repülőre szállt.
Az utak többségét a Tesla fizette, ami azért fájhat a részvényeseknek, mert az autógyártó egyelőre égeti a pénzt, több milliárd dolláros adóssága van, és nemrég jelentett be egy körülbelül 3 ezer embert érintő leépítést. 2018 egyébként is Musk karrierjének - saját elmondása szerint - "legnehezebb és legfájdalmasabb" éve volt. A vállalat eközben volt, hogy hetente 100 millió dolláros veszteséget termelt. A Tesla szerdán teszi közzé éves eredményeit, és könnyen lehet, hogy a részvényeseknek ezekről a rengeteg útjáról is be kell majd számolni.
A magánrepülőzés csak egy újabb elem a botrányok sorában, amelyek a legmegosztóbb üzletember-celebritásához köthetők az elmúlt évből. Musk kiverte már a biztosítékot azzal, hogy az ellenfelét idiótának, egy thai búvárt pedig pedofilnak nevezte, marihuánát szívott egy élő interjúban, a hatóságok pedig megbüntették a befektetők félrevezetése miatt. Mindez végül a Teslánál az elnöki székébe került.
A magánrepülőző Tesla-vezér ráadásul harcos környezetvédőnek tartja magát, folyamatosan kampányol a megújuló energia használata mellett. Ehhez képes néhány nappal azután, hogy tavaly szeptemberben a fosszilis üzemanyagok használatát az emberiség történetének legostobább kísérletének nevezte, 300 mérföldet magánrepülőzött és több ezer liter kerozint égetett el, pusztán azért, hogy megnézzen egy videojáték meccset.
A Tesla egyelőre azzal védekezik a magánrepülő-használat kapcsán, hogy amíg fel nem találják a teleportálást, Elon Musk kénytelen repülni, hogy hatékonyan elláthassa a feladatait. Musk vagyonát 20 milliárd dollárra (több mint 5600 milliárd forintra) teszik, de a magánrepülő számláit, üzemanyagköltségét és a személyzet fizetését a Tesla állja. A gépet magát egyébként papíron a SpaceX, a rakétákat gyártó cég üzemelteti, amely 2017-ben egy 700 ezer dolláros számlát nyújtott be erről a Teslának.
Az autógyártó vállalat egyébként azt állítja, Musk magáncélú útjainak a költségét nem fizeti, és utanként egyeztetnek arról, ki állja a költségeket. A magángép egyénként egy 2015-ös évjáratú Gulfstream G650ER, amelynek a listaára 70 millió dollár. Ez a világ egyik leggyorsabb és legnagyobb repülési távolságú gépe, mindössze néhány száz darabot gyártottak belőle.
Más amerikai cégvezetők és milliárdosok is magánrepülőznek egyébként, de közel sem annyit, mint a Tesla alapítója. Az Amazon vezére, Jeff Bezos ugyanilyen magángéppel jár, de tavaly több 100-szal kevesebb alkalommal szállt fel, mint Musk. Tim Cook, az Apple első embere pedig 2017-ben mindössze 97 ezer dollárt költött magánrepülőzésre, a töredékét a Tesla-vezér 700 ezer dolláros költésének.
Tájékoztatás
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!