A hogyan az az Apple esetében is megtörtént: a várakozásokat meghaladó, 62 százalékos negyedéves adózott eredménynövekedésről jelentett az Alphabet, a Google anyavállalata, elsősorban a hirdetésekből és a felhőszolgáltatásból származó jelentős bevételbővülésre.
A cég azt közölte a New York-i tőzsde keddi zárása után, hogy a június végével záródott három hónapban a profitja rekordszintű, 18,53 milliárd dollár volt az egy évvel korábbi 6,96 milliárd dollár után. A részvényarányos eredmény 10,13 dollárról, 27,26 dollárra nőtt, felülmúlta az elemzői várakozások átlagában szerepelt 19,35 dollárt.
Az Alphabet negyedéves bevétele 61,6 százalékkal rekordszintre, 61,88 milliárd dollárra emelkedett. Ezen belül a Google Services teljes bevétele 57,07 dollár volt. Az ide tartozó YouTube reklámbevétele pedig 83,7 százalékkal, 7 milliárd dollárra nőtt. A felhőszolgáltatással foglalkozó Google Cloud bevétele 4,63 milliárd dollárra nőtt a negyedévben az egy évvel korábbi 3,01 milliárd dollárról.
Az Alphabet piaci tőkeértéke az év eleje óta 50,5 százalékkal, 1830 milliárd dollárra emelkedett.
Tájékoztatás
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!