A Metro, amely 35 országban üzemeltet azonos néven nagykereskedelmi áruházakat, valamint Németországban a Real hipermarketeket, 0,7 százalékkal 9,2 milliárd euróra növelte bevételét a szeptember 30-án végződött három hónapban, ami azonban elmarad az elemzők 9,3 milliárdos várakozásától - írja az MTI. Az összehasonlítható bevételek 0,5 százalékkal nőttek, míg az árfolyamhatást kiszűrve 1,6 százalékos volt a növekedés.
Az év egészét tekintve 1,6 százalékkal 37,1 milliárd euróra emelkedett a bevétel. Árfolyamhatástól megtisztítva 1,1 százalékot ért el a növekedés, míg az összehasonlítható bevételek 0,5 százalékkal bővültek.
A Metro december 13-án teszi közzé a végleges adatokat tartalmazó éves vállalati beszámolóját.
A vártnál rosszabb eredmény miatt csökkent a Metro árfolyama a frankfurti tőzsdén: délelőtt 11 óra körül 1,42 százalékos mínuszban, 17,67 eurón jegyezték a részvényt.
A Metro nagykereskedelmi üzletláncot, a Real hipermarketeket, valamint az elektronikai cikkeket forgalmazó Media Markt és Saturn üzletláncokat üzemeltető német konszern júliusban vált szét két független vállalatra. A Metro márkanév alatt működik tovább a nagykereskedelmi üzletlánc és a hipermarket üzletág, az elektronikai cikkeket forgalmazó üzletág pedig Ceconomy néven igyekszik európai piacvezető céggé válni a szórakoztató elektronika terén.
Tájékoztatás
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!