Újabb termékkel bővült a Richter nőgyógyászati portfóliója az Evra fogamzásgátló tapasz globális forgalmazására kötött szerződés tegnap esti aláírásának köszönhetően. Az akvizíciót 1-2 hónapon belül zárják, a termék értékesítése attól kezdve a Richter árbevételét növeli - jelentette be Bogsch Erik, a gyógyszergyártó operatív elnöke. A tárgyalások a járvány miatt online zajlottak, ezért is nyúltak hosszúra.
A 263,5 millió dollár értékű eszközvásárlási megállapodás a termék globális értékesítésére szól (kivéve az USA-t, ahol nincs forgalomban a tapasz).
Az Evra az előző években évi 80 millió dolláros árbevételt hozott a belga Janssen gyógyszergyárnak, idén a járvány miatt ebben csökkenés várható, azonban Bogsch Erik szerint jövőre újra 80 milliárd körül tervezik stabilizálni a forgalmat, amit a későbbiekben évi 90 millió dollárra szeretnének felfuttatni.
Jelenleg a tapasz hatóanyagát jelenleg Németországban gyártják, a csomagolást Belgiumban a Janssen végzi. Egy ciklust 3 tapasz fed le, a negyedik héten szünetet kell tartani. A kiszerelések aszerint változnak, hogy egy ciklusra való, vagy 3 hónapra elegendő tapaszt tartalmaznak.
Európában Olaszország, Spanyolország, Lengyelország és az Egyesült Királyság a tapasz legnagyobb piacai összesen mintegy 35 millió dolláros forgalommal, a latin-amerikai értékesítés a 30 millió dollárt közelíti.
Stratégiai cél, hogy azon a piacokon, ahol a Richter nőgyógyászat termékeivel jelen van, 2030-ig piacvezető pozíciót szerezzen, az Evrán kívüli nőgyógyászati árbevételt pedig 60 százalékkal (250 millió euró) növelje - tette hozzá Bogsch Erik.
Orbán Gábor vezérigazgató szerint hatalmas előrelépés a tranzakció, amely lehetővé teszi, hogy a Richter stratégiai portfóliójával piacvezető pozícióba kerüljön az évtized végére. Magyarország új piacnak számít a tapasz számára, itthon várhatóan egy év múlva válik elérhetővé, és elsősorban a fiatalok érdeklődésére tarthat számot. Az Evra a világon mindenhol vényköteles, így nálunk is az lesz, az ára országonként változó, egy ciklusra vetítve 8-12 euró közötti.
A nőgyógyászati termékpaletta a Richter stratégiai portfóliójának része, több mint 20 éve folyamatosan növekvő árbevétellel, amely 1994-ben még a teljes bevétel 8 százalékát tette ki, 2019-re pedig 35 százalékra nőtt a részesedése. A forgalom mintegy felét az orális fogamzásgátlók, további 16 százalékát sürgősségi fogamzásgátlók adják. Nőgyógyászati termékpalettájával a Richter világviszonylatban is jelentős szereplő.
A termékpaletta bővítésében jelentős szerepe volt az akvizícióknak: 2010-ben az Esmya és a Grünenthal OC-portfólió, 2016-ban a Bemfola került a Richter portfóliójába.
Tájékoztatás
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!