Magyarországon a kártyaterminálok több mint 95 százaléka támogatja az érintésmentes fizetést, így az okoseszközök használata szinte az összes kártyaelfogadó kereskedőnél lehetéséges. Az okoseszközös fizetés egyre nagyobb szerepet kap a modern életvitelben, hiszen nem csak gyors és kényelmes, de biztonságos is.

Számos olyan helyzet adódhat a mindennapokban, amikor igazán örülhetünk, hogy nem kell magunknál tartani a pénztárcánkat:

  • Sportolás közben: futás vagy edzés során nem praktikus pénztárcát vagy kártyát magunkkal vinni, egy okosóra segítségével könnyedén és gyorsan fizethetünk például egy frissítő italért.
  • Utazáskor: külföldi utazások során biztonságosabb és kényelmesebb, ha nincs nálunk nagy mennyiségű készpénz. Az okoseszközökkel bármikor fizethetünk az elfogadóhelyeken, és nem kell aggódnunk a tárcánk elvesztése miatt.
  • Bevásárlás: amikor csak egy gyors bevásárlásra ugrunk be a boltba, elegendő az okostelefonunk, nem szükséges magunkkal vinni a pénztárcát.
  • Szórakozás: koncerteken, fesztiválokon vagy egyéb rendezvényeken szintén előnyös, ha nem kell pénztárcát magunknál tartani, ráadásul így több időt tölthetünk a szórakozással.

Kampányt indít a Mastercard

A Mastercard bejelentett egy kampányt, amellyel céljuk, hogy növeljék a mobil- és viselhető fizetési megoldások elfogadottságát itthon.

Az okoseszközökkel történő fizetés során egy plusz védelmi réteg is bekerül a tranzakciós folyamatba: egy biztonsági eljárás során a valódi kártyaadatokat egyedi, egyszer használatos kódokkal (úgynevezett tokenekkel) helyettesítik, amelyeket a fizetési tranzakciók során használnak – emlékeztet a vállalat.

Ezek a kódok a fizetési folyamat részeként jönnek létre, és a kártya számát, lejárati dátumát, valamint a biztonsági kódot helyettesítik. Az eljárásnak köszönhetően a valódi kártyaadatok nem kerülnek átadásra vagy tárolásra az eladónál, ami jelentősen csökkenti az adatlopás és visszaélés kockázatát.

Kétharmaddal többet költünk

A tranzakciók száma 43 százalékkal, a költések összege pedig 57 százalékkal bővült a K&H-nál az év első nyolc hónapjában az egy évvel ezelőtti statisztikához képest. Bár évek óta meredek emelkedőn vannak a készpénzmentes okoseszközös fizetések, a pénzintézetnél az egyre magasabb bázis ellenére az ügyfelek „”„rátettek egy lapáttal”.

  • Az idei év első nyolc hónapjában közel 46 millió alkalommal fizettek a pénzintézet ügyfelei okoseszközzel, szemben az előző év azonos időszakával, amikor majdnem 32 millió ügyletre került sor.
  • 2024. január és augusztus között az okoseszközös fizetések összege megközelítette a 359 milliárd forintot, szemben az egy évvel korábbi 228 milliárddal.

Az Apple toronymagasan vezet

„Az érintésmentes felhasználói élmény miatt folyamatosan nő az Apple Pay és Google Pay népszerűsége, hiszen nem csak az üzletekben, webáruházakban fizethetnek vele gyorsan és biztonságosan, hanem egyre gyakrabban használják applikációkon keresztül, előfizetések és egyéb digitális tranzakciók kezelésére is” – mondta Rammacher Zoltán, a K&H Lakossági ügyfél szegmens marketingvezetője.

Idén mind a négy fizetési megoldásnál komoly emelkedést tapasztalt a pénzintézet az év első nyolc hónapjában, mind a tranzakciók számát, mind a forgalmat tekintve.

  • Az Apple Pay-fizetések száma 43 százalékkal 28 millió fölé emelkedett, míg az ezekhez köthető költések összege 59 százalékkal 236 milliárd forint fölé ugrott.
  • A Google Pay esetében szintén 43 százalékkal 17 millió fölé nőtt a vásárlások száma, ehhez pedig 54 százalékos forgalom, összesen 120 milliárd forintos meghaladó érték társult.
  • A Garmin Pay- és Xiaomi Pay-fizetések száma 26, illetve 30 százalékkal nőtt, így elérte a 236 és 68 ezret. Az utóbbi okoseszközös fizetési megoldásokhoz köthető forgalom 32 százalékkal 1,7 milliárd forintra, illetve 35 százalékkal majdnem 400 millió forintra emelkedett.