Március elsejétől Karácsony Gergely és Lázár János megegyezésének értelmébenváltozik a Budapest-bérlet.
Hihetetlen fordulat: mégis maradhat a Budapest-bérlet?
Egy nemrég módosított szerződés szerint márciustól is változatlan marad a szolgáltatás.Bővebben ITT.
Megszűnik például a BKK diákoknak szóló, illetve a 65 év alatti nyugdíjasok szelvénye. Helyette a fővárosi lakosok igénybe vehetik a városi tömegközlekedést vármegye bérlettel (945 forint) vagy országbérlettel (1890 forint), amelyet távolsági autóbuszokon és a vonatokon is elfogadnak a jegyellenőrök.
A TELJES ÁRU BÉRLET IS OLCSÓBB LESZ, 9500 FORINT HELYETT 8950 FORINTÉRT JUTHATNAK HOZZÁ A BUDAPESTIEK.
Továbbá ingyen utazhatnak a 14 év alattiak és a 65 év feletti nyugdíjasok.
A budapesti közlekedési bérlet érvényes marad a főváros valamennyi BKK, MÁV, Volán és HÉV járatára. A BKK járatain pedig március 1-től elfogadják a Pest vármegyei, illetve az országbérletet is.
Hivatalos tájékoztatás
A BKK közleménye szerint a közlekedési vállalat járatain 2024. március 1-től a Budapest-bérlet mellett az országbérletet és a Pest vármegye-bérletet is elfogadják. A kölcsönös bérlet-elfogadást a főpolgármester, illetve az építési és közlekedési miniszter egyezsége nyomán az a hétoldalú megállapodás teszi lehetővé, ami Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM), Budapest Főváros Önkormányzata, a BKK, a GYSEV, a MÁV-HÉV, a MÁV-START és a VOLÁNBUSZ között jött létre.A bérletmegállapodásnak köszönhetően egyszerűbb, olcsóbb lesz a közösségi közlekedés, ami jelentős mérföldkő Budapest élhetővé tétele szempontjából.
A kölcsönös bérlet-elfogadási megállapodás értelmében
- a Budapest-bérlet változatlanul érvényes a főváros egész területén a BKK járatai mellett a Volánbusz (kék) környéki és (sárga) regionális autóbuszain, a MÁV-HÉV járatain, valamint minden MÁV-START-vasútjáraton Budapesten belüli utazás esetén a 2. kocsiosztályon;
- a BKK-járatokon elfogadják a Pest megyére váltott havi vármegye-bérletet, valamint a havi országbérletet is.
Ki mit tud?
Sokak számára azonban még mindig nem világos, hogyan is áll össze a rendszer. Budapest utcáin járó-kelő embereket kérdeztünk, tisztában vannak-e vele, mi minden változik márciustól.
A megkérdezettek közül azzal mindenki tisztában van, hogy jelenleg mennyibe kerül egy havi BKK-utazás, még annak ellenére is, hogy többen autóval közlekednek inkább. A többség tájékozott a március elsején életbe lépő változásokkal kapcsolatban, de kérdezősködés közben akadt olyan is, aki még egyáltalán nem hallott róla.
VOLT OLYAN IS, AKI AZ ALKALMI BESZÉLGETÉS NYOMÁN TUDTA MEG, HOGY HAMAROSAN OLCSÓBBAN TUD BEJÁRNI A FŐVÁROSBA VIDÉKRŐL.
Mennyi az annyi?
A vélemények azzal kapcsolatban azonban már megoszlanak, hogy megéri-e az új rendszer.
Nem befolyásol különösebben, ugyanazt a jegyet fogom megvenni, mint eddig
– mondta egy olvasónk, Gergely.
Van, aki rendszerszinten gondolkodik
Többen azért aggódnak, hogy vajon az állam bevétele összeegyeztethető-e az új, jelentősebb olcsóbb díjszabással.
Nem tudom, hogyan fogja ez megérni az államnak. Attól tartok, hogy a közlekedés minőségén csapódik le az egész. Jelenleg is vidékről járok be, és folyamatosan késnek a járatok. Ha ezt tovább ritkítanák, az bizony nem lenne jó
– mondta egy budapesti lány.
Összességében elmondható, hogy azok, akik eddig is használták a BKK különböző járatait, üdvözlik a változásokat, és úgy gondolják, hasznos döntésnek bizonyul Karácsony Gergely és Lázár János megállapodása.
Tanulságos azonban, hogy a lapunk által megszólaltatott járókelők nagy többsége
MÉG MINDIG AZ AUTÓS UTAZÁSI FORMÁT PREFERÁLJA, ÉS NEM AKAR ÁTÁLLNI A TÖMEGKÖZLEKEDÉSRE.
Megszünteti a BKK a diák és a nyugdíjas bérleteket
A megszűnő bérletek helyett a fővárosban is érvényes vármegyei és országos bérleteket lehet majd használni.Bővebben--->