Újra előkerült a dugódíj kérdése, ám ezúttal véleményt cserélt egymással az ellenzék és a kormánypártok. Kérdés azonban, hogy lesz-e belőle valami.

A hétvégén Lázár János építési és közlekedési miniszter pozitívan vélekedett a dugódíj esetleges bevezetéséről. Mint mondta, ott, ahol drágább a parkolás és az autózás, az emberek áttérnek a tömegközlekedésre, a nagyvárosok pedig így tisztábbá válnak.

Karácsony Gergely főpolgármester ezt azonban további feltételekhez kötné: szerinte ingyenessé kellene tenni az M0-ás autópályát, mivel sokan nem tudják a várost elkerülni, mert úgy érzik, spórolni tudnak azzal, ha az Árpád hídon keresztül haladnak a Megyeri híd helyett – számolt be róla az rtl.hu.

A Totalcar felteszi a kérdést, hogy mikor lesz dugódíj Budapesten. A lap szerint a díj bevezetése nagyjából olyan, mint az euró bevezetése: sok problémára jelentene megoldást, ám senki nem dolgozik komolyan azon, hogy megvalósuljon.

A cikkben megjegyzik, hogy mivel a 4-es metrót uniós pénzből finanszírozták, ezért cserébe az EU azt kérte a fővárostól, hogy a belvárosban autózókat szoktassák át a tömegközlekedésre. Erre lett volna válasz a dugódíj. Az autósok nagy része azonban ellene volt ennek az elképzelésnek.

Erre hivatkozva a kormány törvényben tiltotta meg a dugódíj bevezetését.

A lap szerint azonban, ha bevezetnék a dugódíjat, akkor az is problémát jelentene, hogy az autókat hova tudnák a belvárosba haladók letenni P+R parkolók híján.

Bevezetik a dugódíjat, de most már tényleg

Egy évtizedek óta tartó politikai vita végére került most pont azzal, hogy díjfizetésre kötelezik a New-York belvárosába behajtó autósokat.
Bővebben--->