A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 2025 tavaszán részt vesz a Nemzetközi Fogyasztóvédelmi Jogérvényesítési Hálózat (International Consumer Protection and Enforcement Network; ICPEN) által koordinált, a mobil és online játékok összehangolt ellenőrzését célzó nemzetközi akcióban.

A nemzetközi kampány célja, hogy a részt vevő hatóságok átfogó képet kapjanak a mobil- és online játékok piacán jelen lévő, fogyasztóvédelmi szempontból aggályosnak minősülő gyakorlatokról, és hatékonyabbá tegyék saját vizsgálataikat.

A videójáték-ipar napjaink egyik legdinamikusabban növekvő szektora, ennek globális piaca meghaladja a 217 milliárd amerikai dollárt. Ezzel párhuzamosan azonban több olyan üzleti gyakorlat is kialakult, amely potenciálisan sértheti a fogyasztókat, főként a kiskorúak érdekeit. 

A családok védelme kiemelt feladata az NKFH-nak, és a nemzetközi akcióban való részvétel teljesen összhangban van a hatóság idei ellenőrzési és vizsgálati programjában meghatározott – Videójáték fogyasztóvédelmi szempontú ellenőrzése – című témavizsgálattal

 – mondta el Német-Weingartner Lilla, az NKFH elnöke.

Hozzátette, a gyermekeket is érintő vizsgálatok célja a családok hatékonyabb védelme, illetve a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok visszaszorítása.

A hatóság vizsgálni fogja a véletlenszerű jutalmakat kínáló fizetési rendszerek átláthatóságát, a játékokon belüli vásárlások feltételeit, az eladások ösztönzését szolgáló manipulációs technikákat, valamint a gyermekek számára félrevezető reklámokat és mechanizmusokat, illetve a játékokat népszerűsítő tartalomkészítők felelősségét. 

A gyártók körmére néz a hatóság: energiacímkéket vesznek górcső alá

Átfogó piacfelügyeleti ellenőrzést tart az energiacímkézés terén a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) és a szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalok. A vizsgálatok a hagyományos és az online forgalomra egyaránt kitérnek.
Bővebben>>>