Egyre több fiatal kényszerül arra, hogy a korábban az Y-generáció életmódját felváltani és leegyszerűsíteni kívánó applikációk, mint az Uber és az Airbnb előnyeit és kényelmi szempontjait háttérbe szorítsák. Az infláció és a magas kamatok ugyanis felhajtották az árakat, a befektetők egy részét pedig elriasztották.
Emiatt pedig azok, akik a korábban olcsóbb luxust keresték, most kénytelen alternatívákat keresni.
Mindez pedig a régimódi dolgokhoz való visszatérést jelenti: többet utaznak tömegközlekedéssel, apróbetűs szállodai ajánlatok keresnek a hagyományos hirdetési felületeken és konditerembe járás helyett otthon, videón közvetített fitneszórákon vesznek részt
– írja a Business Insider.
A legtöbb ilyen kényelmi szolgáltatás belépési ára ugyanis megemelkedett. Az Uber egy-egy szolgáltatása például 2019 és 2022 között átlagosan mintegy 45 százalékkal drágult.
Az amerikai fiatalokra a lap szerint most már inkább az a jellemző, hogy kevesebbet esznek étteremben és ha hosszabb útra mennek, akkor összehasonlítják a különböző fuvarozó szolgáltatások árait, vagy inkább alternatív formában, például kompon utaznak. Az Airbnb helyett is inkább megnézik a helyi szállodák különböző árajánlatait.
Magyarán: egyre inkább úgy takarékoskodunk, ahogyan annak idején a szüleink vagy a nagyszüleink.
Ezzel együtt egyre népszerűbbé vált egy új támogatási forma a fiatalok körében: a hitelkártya és takarékpénztárak utáni bónuszok, kamatok és adójóváírások. A cikk megjegyzi, hogy mindezt jól mutatja az American Express stratégiája, amely előfizetési szolgáltatásokkal kezdte el bevonzani a fiatalabbak, rendezvényekre való exkluzív és korai belépést kínálva többek között.
Komoly pénzügyi nehézségek elé néz a Z-generáció
Egy friss felmérés szerint a 18-27 éves lakosság 46 százaléka a családja financiális segítségére szorul.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.