A személyautók piaca 2024-ben jelentős növekedést mutatott Magyarországon, 2024-ben 121 607 személyautót regisztráltak az országban, 13 százalékkal többet az előző évinél – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).

Megjegyezték,

rendkívüli növekedés az elektromos autók terén látható, 47,8 százalékkal több elektromos autót regisztráltak Magyarországon, mint 2023-ban, amiben szerepe van a megújult állami támogatásnak és annak, hogy az egyre több az elektromos modell.

Ugyanakkor a regisztrált új autók mindössze 7 százaléka volt elektromos, ami európai vagy globális összehasonlításban továbbra is igen alacsony, a régióban átlagos arány. A magyar autópiac követi a globális trendeket, de bizonyos regionális sajátosságok miatt a belső égésű motorok itt várhatóan tovább maradhatnak meghatározók – tették hozzá.

Elmaradt az autóflották megújítása

Az összefoglaló szerint a kishaszongépjárművek regisztrációjának száma is jelentősen emelkedett, 24 772 kishaszongépjárművet regisztráltak, szemben a 2023-as 20 744 darabbal. A kishaszonjárművek piaca minden negyedévben felülmúlta az egy évvel korábbi azonos időszakot, különösen a második negyedév volt erős idén – mutatott rá az egyesület.

Tavaly Magyarországon 5 281 darab nagyhaszonjárművet helyeztek forgalomba, ami 16,5 százalékos csökkenés 2023-hoz képest. Az egyesület szerint a visszaesés legfőbb oka a gazdasági bizonytalanság és a növekvő költségek.

A magas üzemanyag- és energiaárak, valamint a drága finanszírozási lehetőségek miatt a vállalatok inkább a meglévő járművek fenntartására összpontosítottak, újak vásárlása helyett, sok cég elhalasztotta vagy csökkentette a flotta megújítását.

Kitértek arra, hogy a forgalomba helyezett autóbuszok száma 416 darab volt, ami 50,4 százalékos visszaesés. Az autóbuszok piacán tapasztalt csökkenést elsősorban szintén az elmaradt beszerzések okozzák, valamint az aránylag magas bázis, amit a 2023-as év jelentett.

A közúti nehéz pótkocsik forgalma tavaly 17 százalékkal 3 028 darabra csökkent. A közúti pótkocsik piaca követte a nagyhaszonjárműveket, így a csökkenés természetes velejárója a nagyhaszonjárművek iránti kereslet visszaesésének – tették hozzá. 

A motorkerékpárok piaca hosszú ideje pozitív trendeket mutat. Tavaly 8054 motorkerékpárt regisztráltak, ami 22,8 százalékos növekedés az előző évhez képest.

Tavaly 110 960 használt személyautót regisztráltak, ami 5 százalékos növekedés az előző évhez képest. Kifejezetten pozitív fejlemény, hogy több új személyautót regisztráltak 2024-ben, mint használtat, ami azt jelenti, hogy 2023 után 2024-ben is több új autó került a magyar utakra, mint használt.

Ez különösen pozitív fejlemény, ha figyelembe vesszük, hogy a magyar gépjárműpark kifejezetten idős autókból áll, ugyanis az átlagos magyar autó közel 16 éves – emelték ki.

Az egyesület 2025-re a gépjármű-kategóriák döntő többségében a 2024. évi piaci teljesítménnyel megegyező eredményre számít. Minimális növekedést várnak az elektromos autók piacán az állami ösztönzőknek köszönhetően, és legalább 5 százalékos emelkedést prognosztizálnak 2025-re a motorkerékpároknál.

2025-ben az is elektromos autót vesz, aki nem akar?

Olcsóbb elektromos autók és drágább belső égésű motor hajtotta járművek? Valóban ez lesz 2025 uralkodó autóipari trendje? Az áremelések illetve árcsökkenések már most árulkodnak a ránk váró trendekről. Erről itt olvashatja el a részleteket >>>