A digitálisan affinis internetezők 63 százaléka célzottan keres akciós ajánlatokat a Black Friday időszakban, a kereskedők pedig akár egész hónapon át tartó leárazásokkal tartják meg a vásárlók érdeklődését, dacára az átalakuló vásárlási szokásoknak.
A második éve elvégzett kutatás alapján a tavalyi 11 százalékos arány után idén is hasonló arányban lehet számítani arra, hogy a válaszadók Black Friday alkalmával vásárolnak. A tendencia arra mutat rá, hogy a tervezett vásárlások felülmúlják az impulzusvásárlásokat.
Az is jelzi mindezt, hogy a tavalyi felmérésben nem igazán voltak elégedettek a vásárlók a promóciókkal: az üzleteket 3,55-re, a termékek és szolgáltatások minőségét 3,69-re, míg a kiszállító futárcégeket 3,70-re értékelték egy 1-től 5-ig terjedő skálán.
Emellett a célcsoport 68 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nincs hatással a Black Friday a vásárlási szokásaira.
Az összképet tovább rontja, hogy a válaszadók 26 százaléka azzal indokolta a vásárlástól való távolmaradást, hogy anyagi nehézségei vannak, 53 százalékuk ugyanakkor az érdektelenségre hivatkozott.
Egyre népszerűbb ugyanakkor a külföldi weboldalakról, például az Aliexpressről vagy a Temuról való vásárlás: a válaszadók 28 százaléka jelezte azt, hogy a jövőbe vásárolni fog ilyen platformról, 65 százalékuk az alacsony árak miatt.
Ugyanakkor egy kutatás szerint átlagosan 195 ezer forint elköltését tervezik a Black Friday vásárlók, ami a digitálisan affinis, 4,2 millió fős csoport esetében közel 95 milliárd forintnyi tervezett költést jelent.
Így védekezzünk a Black Friday-os átverések ellen
A Black Friday leárazási őrület nem csak vásárlási örömet, hanem kellemetlenségeket is okozhat. Az online vásárlásaink során érdemes odafigyelni néhány dologra, hogy elkerüljük az esetleges átveréseket.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.