A BMW az elektromos átállás előkészítése miatt nemrégiben leállította egy olyan egységet a legnagyobb müncheni gyárában, ami eddig a belső égésű motorok előállításával foglalkozott.
A Totalcar cikke szerint hamarosan az elektromos hajtásláncok veszik át a hatalmat a sorokon. A projektbe a BMW 400 millió eurót (nagyjából 155 milliárd forint) fektetett be, a gépeket már 2020-tól kezdődően elkezdték áthordani más üzemekbe.
Egy német lap értesülései szerint az utolsó müncheni belsőégésű motort még 2023 novemberében gyártották le, a müncheni gyáregység egy hat évtizedes időszakot zárt le ezzel.
Az átalakítást követően a BMW továbbra is gyárt majd belső égésű motorokat Ausztriában és Angliában. A legnagyobb gyárában azonban elektromos autókhoz fognak főkomponenseket készíteni, például akkumulátort és hajtáslánc alkatrészeket. Ezeket már most gyártják a dingolfingi üzemben, valamint nemrég elkezdték átrendezni a Lipcse és Regensburg városában található üzemeket is.
Ne temessük még az európai autógyártást
Januárban megugrott az európai autóeladások száma, miközben az elektromos autók iránti kereslet is helyreállt a tavalyi visszaesés után. Korai lenne temetni még az európai autógyártást.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!