Ugyan a BYD rendezte tartozását, miután India bevételinformációs igazgatósága megállapította azt az előzetes nyomok alapján, az aktát még nem zárták le – írja a Reuters. Sem az autógyártó cég, sem Kína, sem az indiai pénzügyminisztérium nem kommentálta a híreket.
Új-Delhi fokozottan vizsgálja az autógyártó céget, miután azok egy 1 millió dolláros, helyi autógyártásra irányuló javaslatot tettek. Egy közelmúltban elfogadott törvényjavaslat értelmében ugyanis jóvá kell hagyni azokat a külföldi befektetéseket, amelyeket Indiával határos országgal köttetnek. Emiatt következett be az, hogy nemrég visszalépett az indiai kormány a cég akkumulátorgyárainak betelepítésétől.
Nem a BYD az egyetlen kínai cég, ami vád alá esik: a Xiaomi-t korábban azzal gyanúsították, hogy jogdíjak címén illegálisan utalt át külföldi szervezeteknek. Az okostelefon-gyártó cég azonban ezt tagadta.
A BYD már több mint 200 millió dollárt fektetett az indiai piacba, jelenleg vállalatok számára forgalmazza néhány modelljét, és év végéig tervezi az országban piacra dobni elektromos szedánját.
A kínai cégnek Magyarországon is van autógyára, ahol elektromos autóbuszokat szerelnek össze – akkumulátorgyárat azonban itthon sem építenek.
Letaszították a Volkswagent a kínai trónról
Évtizedek óta először nem a Volkswagen adta el a legtöbb autó Kínában az idei első negyedévben. Az új kedvenc kínai márka, és csak elektromos autót gyárt. Bővebben--->