A szegeder.hu emlékeztet, hogy az ÉTDR-nek benyújott alaprajz szerint a „Pick-telek”-nek nevezett területen kezdenék a BYD építését. A helyszínt eredetileg a Bonafarmhoz tartozó Pick vette meg, hogy itt építse fel új gyárát, ám ezt a tervet elvetették. A Pick-telekről az Átlátszó írta meg korábban, hogy Csányi Sándorék hússzor többért adták el a városnak, mint amennyit a gazdák kisajátításra ítélt földjeiért fizetne az önkormányzat.

A BYD-gyár felépítéséhez megfelelően erős talajra van szükség.

A lap szerint a földet szállító munkagépek egy már meglévő bekötőutat használnak majd, azaz – egyelőre – nem fogják zavarni a közelben élőket. Sokan aggódtak, hogy a csendes környék nyugalmát megzavarhatja az építkezés.

Az Economx is a szegedi önkormányzati lap közlése alapján írt arról, hogy 300 hektáron, az 5-ös út és az M43-as autópálya közé épülhet meg a Teslát is felülmúló BYD kínai vállalat elektromosautó-gyára. A terület a megyei jogú város határában, az ELI-ALPS lézeres kutatóintézet, a Science Park (és a nagybani zöldség- és gyümölcspiac szerk.) szomszédságában lesz.

A Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatalnak benyújtott tervek alapján most egyelőre csak két gyártócsarnok alapozására szeretnének engedélyt kérni a gyár tervezői. A nagyobb csarnok az autók karosszériájának formázására szolgálna 4 hektáron, míg a kisebbik, feleakkora területen egy könnyűfémes, kompozitanyagokkal foglalkozó üzem lenne.

A két csarnok középen
Kép: ÉTDR

A szóban forgó 40 hektáros terület északi és déli szélén három víztároló is épülne, amelyek összesen 37 millió liter csapadékot tudnak majd gyűjteni. Ezek többek között a BYD leendő gyárának hatalmas, burkolt felületeiről lefolyó esővíz tárolására szolgálnak majd.

Az önkormányzat lapja szerint, az új ipari park és a majdani gyár megközelítéséhez a lakott területeket nem kell érinteni. A teherforgalom az autópálya-csomópontok melletti bejáratokon zajlik majd, a személyforgalom pedig a város felőli bejáratokon.

Az 502-es út folytatása a Liliom Lakókert melletti gáttól északnyugatra lesz. Nem csatlakozik be a lakóterülethez tartozó körforgalomba, hanem azt elkerüli, és erdősávot is telepítenek az út és a lakópark közé.

Botka László polgármester korábban arról beszélt, hogy munkásszálló is fog épülni a BYD-gyár miatt. Ennek helye még nem ismert, de az ipari parkon belül lesz majd – mondta Nagy Sándor alpolgármester.

Arról, hogy autóváros lesz Szegedből, filippínó „autószerelőkkel", újabb 
részletekkel szolgáltunk decemberben. Hogy hogyan lehet a világ egyik vezető elektromos autógyártója Szegeden, itt írtunk részletesen >>>