Nyolc versengő híresség és a kínai ételek mellett Budapest a fő attrakciója a Chinese Restaurant című, milliárdos (!) nézettségű valóságshow hetedik évadának. A Hunan Televízió által 2023 nyarán felvett műsor nem titkolt célja a kínai konyha népszerűsítése külföldön, amiért „cserébe” potenciális kínai turisták milliói ismerkedhetnek meg hétről-hétre a magyar főváros látványosságaival.
Nem Budapest az első európai helyszín a valóságshow történetében, de az első főváros: a második évadot Colmarban, egy Strasbourg melletti kisvárosban vették fel, a harmadikat pedig az olaszországi Taorminán. A magyar fővárosra végül Belgráddal szemben esett a választás, amiben a Magyar Turisztikai Ügynökség is nagy szerepet játszott.
A Chinese Restaurant központi helyszíne nevének megfelelően egy kínai étterem, amelyet a Bálnában, a Rombusz Étterem rendezvénytermében alakítottak ki; a Bálna ezen felül egy további, vezérlőközpontnak berendezhető helyiséget is a 100 fős stáb rendelkezésére bocsátott.
A helyszín mellett szólt, hogy csak néhány lépésre van Európa legszebb vásárcsarnoka a Fővám téren, ahol a szereplők a hozzávalókat vásárolták, de sokat nyomott a latban az esti díszkivilágítás és a Gellérthegyre néző panoráma is, amit a felvételek során maximálisan ki is használtak
– mondta el Lencse János, a Rombusz Étterem tulajdonosa, akitől a gyártó cég a helyiséget bérelte.
A kínaiak két hét alatt felépítettek egy teljesen bekamerázott konyhát és egy éttermet, ahol minden valóságos volt. A szereplők, akik a műsorban a saját maguk által elkészített ételeket szolgálják fel valódi vendégeknek, még az online pénztárgép kezelését is megtanulták. Lencse János igazította el őket, aki szerepel is az első epizódban.
Rajongók hada lepheti el Budapestet
A show nyolc szereplője egytől-egyig híres színész, énekes vagy televíziós személyiség, akiket százmilliók követnek a közösségi médiában. Már a forgatás alatt is akkora volt a felhajtás, hogy meg kellett háromszorozni a biztonsági személyzet létszámát, de a show forgatási helyszínei is felkeltették az érdeklődést.
„A rajongók közül sokan Chinese Restaurantban látottak alapján választanak úti célt, a forgatási helyszínekre több ezren kíváncsiak. Bennünket is megkeresett már több utazási iroda” – számolt be Lencse János, aki szerint a kínai valóságshow a budapesti turisztikai szektor egészének komoly lehetőséget jelent. A Chinese Restaurant reality 7. évadának utolsó epizódja október 13-án kerül adásba. Valamennyi rész megtekinthető a Mango TV-n és a YouTube-on.