A CIB Bank karácsonyi felmérésében azt vizsgálta, mennyire készül tudatosan a lakosság a karácsonyra. Ebből kiderül, hogy az ajándékozók kevesebb mint ötöde használja ki egész évben a lehetőségeket arra, hogy beszerezzék a meglepetéseket, a vásárlást a legtöbben október-novemberben kezdik el (46 százalék) és bő harmaduk (35 százalék) hagyja az utolsó pillanatokra azt.
A felmérésből az is leszűrhető, hogy a lakosság alig több mint egyharmada, azaz csupán 36 százaléka készít karácsonyi költségvetést, ezen belül is a nők azok, akik gyakrabban élnek ezzel.
A fiatalokra átlag feletti arányban jellemző, hogy szigorú pénzügyi tervvel vágnak neki az ünnepeknek, és azt be is tartják. Az idősek ugyanakkor inkább csak vázlatosan terveznek.
A felmérés szerint a családok tagjainak nagy része (57 százalék) közösen vesz részt az ünnep előkészítésében, ugyanakkor így is sok családban több teher van a nőkön, mint a férfiakon.
A CIB Bank felmérésében mindössze a válaszadók 39 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a karácsonyhoz a jótékonykodás is hozzátartozik.
Kétszer is meg kell gondolni, mire költünk idén karácsonykor
Az ünnepi kiadásokat leginkább az aktuális fizetésből, az általános tartalékból vagy kifejezetten az erre a célra félretett pénzből fedezi a lakosság, akadnak olyanok is azonban, akik személyi kölcsönből fedezik az ünnepi kiadásokat. A karácsonyi ajándékok kapcsán egyre fontosabb szerepet játszanak a fenntarthatósági szempontok is.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.