Tavaly június végén a tisztán elektromos hajtású gépkocsik száma 41 386 volt, míg idén június végén ez a szám elérte az 59 209-et a Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint – írja az MTI. Az úgynevezett növelt hatótávolságú külső töltésű hibrid elektromos gépkocsiké 21 874-ról 29 646-ra emelkedett, a külső töltésű hibrid elektromos gépkocsiké (plug-in hibrid) pedig 10 829-ről 12 358-ra.
Így összességében kijelenthető, hogy az elektromos hajtással is rendelkező gépkocsik száma egy év alatt 74 089-ről 101 213-ra emelkedett Magyarországon.
Az elektromos autók térnyerésével párhuzamosan a jelenleg háromezer, nyilvánosan elérhető töltők számának további növekedésére is lehet számítani, de sokkal inkább az elérhető töltési sebességben várható javulás, köszönhetően - többek között CEF2 keretében megvalósuló - ultragyors (100 kW feletti) töltőtelepítéseknek - közölték. A töltőállomások kiterjesztését a kormány is szorgalmazza.
Forradalmi ötletekkel robbantaná be Nagy Márton az európai elektromosautó-piacot
Júliusban felvázolta a kormány az európai elektromosautó-piac fellendítésére készített akciótervét. A javaslatok között szerepel a regionális töltőinfrastruktúra forradalmasítása, az Európai Unió polgárai számára 4500 eurós vásárlási támogatás bevezetése, és a használt akkumulátorok kötelező újrafeldolgozása is. A tervezetről bővebben ITT olvashat.Mire figyeljünk, ha elektromos autóval indulunk nyaralni?
A Jövő Mobilitása Szövetsége szerint a töltőhálózatok bővülése és hatótávolságuk növekedése megkönnyíti az autók igénybevételét a nyári kiruccanásokkor. A gondtalan utazáshoz a legfontosabb a jó tervezés, aminek fontos része a töltőállomások feltérképezése.
Egy hosszabb út megtervezésekor kulcsfontosságú, hogy előre tájékozódjanak, hol találhatók töltőpontok, és milyen gyakorisággal van rájuk szükség az autó típusától függően.
– áll a közleményben.
Ehhez ismerni kell az autó autópályás használat melletti hatótávját, ami a nagy sebesség miatt a városi használatban megszokottnál 30 százalékkal is kevesebb lehet. Ugyanakkor figyelembe kell venni azt is, hogy a csomagok száma és a klímahasználat miatt magasabb lesz az autó fogyasztása és ez a növekmény az elektromos autóknál nagyobb, mint a hagyományosak esetében.
A szakértők a töltéssel összefüggésben közölték: bár a villámtöltőkön minden esetben rendelkezésre áll a megfelelő kábel (CCS és/vagy CHAdeMO csatlakozóval), a váltakozó áramú töltők esetében érdemes saját (type 1 vagy type 2) kábelt vinni, mivel vannak olyan töltők, amelyeknek nincs fix kábele.