A drága autók iránti kereslet lassulásától félnek a gyártók, ezért egyre sürgetőbbé vált, hogy a beszállítók, az akkumulátor-anyaggyártótól a chipgyártóig olcsóbban adják termékeiket – írta a Reuters. A beszállítók szerint az autógyártók különösen kedvelik az olcsóbb alkatrészeket, amelyek a gyártási költségeket is csökkentik, és már nem a hatótvolság a legnagyobb cél.
- A Renault 40 százalékos költségcsökkentést tervez elektromos járművei esetében, hogy a hagyományos meghajtású modellekkel azonos árat érjen el.
- A Stellantis európai gyárat épít a kínai CATL-lel, hogy olcsóbb LFP akkumulátorokat készítsen, és a közelmúltban bemutatta a Citroen elektromos e-C3 SUV-ját, amelynek ára 23 300 eurónál (24 540 dollár) kezdődik.
- A Volkswagen és a Tesla 25 000 eurós elektromos járműveket fejleszt.
Vincent Pluvinage, a Palo Alto vezérigazgatója elmondta, hogy az európai autógyártók ügyfeleinél azt tapasztalja, hogy a költségek csökkentése most mindennél fontosabb.
Muszáj lépni, különben veszíteni fognak a kínai gyártókkal szemben
– mondta Andy Palmer, a Brill Power brit startup elnöke, amely hardvert és szoftvert fejlesztett az elektromos járművek akkumulátor-kezelő rendszerének javítására. Az Aston Martin korábbi vezérigazgatója szerint a Brill Power termékei 60 százalékkal növelhetik az elektromos járművek hatótávolságát, és kisebb akkumulátorokat tesznek lehetővé.
A chipgyártó NXP az autógyártókkal azon dolgozik, hogy csökkentsék az elektromos vezérlőegységek – vagy miniszámítógépek – számát az elektromos járművekben.
A Siemens digitális ikreknek nevezett szoftverszimulációt hozott létre, hogy felére csökkentse a drága elektromos járművek fejlesztési idejét.
Az európai autógyártók úgy reagálnak a Kínából érkező autókra, hogy még olcsóbb modelleket terveznek.
A BYD Dolphin ferdehátú ára például az Egyesült Királyságban 26 000 fontról (33 000 USD) indul, ami közel 30 százalékkal a VW ID.3 ferdehátú kikiáltási ára alatt van. De az amerikai autógyártók, amelyeket az inflációcsökkentési törvényben meghatározott támogatások némileg védenek a kínai elektromos autóimporttól, szintén megfizethetőbb elektromos járműveket keresnek.
A GM azt mondta, hogy milliárdokat takarított meg részben azzal, hogy olcsóbb LFP akkumulátorokat fejlesztett ki a megújult Bolt EV-hez, amely 2025-ben, a tervezettnél két évvel korábban fog megjelenni.
A Ford a költségeket 50 százalékkal csökkenti részben az alkatrészek, például az akkumulátorok és az inverterek beszerzésével.
A prémium autógyártók is alacsonyabb költségeket szeretnének az elektromos járművek esetében is.
Közben felmerült az a kérdés is, hogy megéri még elektromos autót venni? Egyre több gond merül fel ugyanis az árammal működő modellek körében. A probléma forrása azonban nem ebben gyökerezik, hogy miben, arról itt talál részleteket >>>
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!