Az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezetének (ACEA) rendszeres adatközlése szerint júliusban 63,9 százalékkal több tisztán elektromos személygépkocsit állítottak forgalomba Magyarországon, mint a megelőző esztendő azonos hónapjában. A horvát, cseh és dán mutatók után ez a negyedik legnagyobb arányú gyarapodás a kontinensen.
Az élmezőnybe tartozó előrelépés különösen annak fényében fontos eredmény, hogy az összesített uniós adat tíz százalékot meghaladó visszaesést mutat.
Kapcsolódó
Még kedvezőbb magyar helyezést ér az idén januártól júliusig tartó időszak teljesítménye. A hazai bővülés 2024 első hét hónapjában kis híján 60 százalékos volt, ezt egyedül a máltai mutató múlja felül jelentősen kisebb darabszámok mellett. A tisztán elektromos autók regisztrációjában európai szinten megtorpanást jelez a statisztika (-0,4 százalékkal).
A jövő a zöldenergiáé
Az egyik legnagyobb szennyező közúti közlekedés zöldítése nemcsak a klímavédelem, a települések tisztább levegője, élhetősége szempontjából fontos cél. A kapcsolódó iparfejlesztések nagyban hozzájárulhatnak a gazdasági növekedés újraindításához, az európai versenyképesség megerősítéséhez is. Magyarországon a Belügyminisztérium összegzése szerint a múlt hónapban állt munkába a hatvanezredik, kizárólag elektromos hajtású gépkocsi. A leginkább környezetkímélő autókból ezzel az évtized elejéhez képest már közel nyolcszor több közlekedik zöld rendszámmal hazánkban. A statisztikai adatok alapján
február óta minden hónapban több tisztán elektromos gépkocsit helyeztek forgalomba idehaza, mint bármikor korábban.
A lendületes bővülést minden bizonnyal a vállalatok támogatási programja is élénkíti. A cégek a 30 milliárd forintos keretből járművenként 2,8-4 millió forintot igényelhetnek kizárólag elektromos hajtású személyautó, kisteherautó vagy kisbusz megvásárlásához.
A csütörtök reggelig beérkezett 3578 pályázat alapján 4316 gépkocsi támogatott beszerzése valósulhat meg összesen 16,7 milliárd forint állami hozzájárulással. A közeljövőben várható újabb kiírás 28 milliárd forintos keretösszeggel ösztönözheti mintegy száz új e-töltőállomás telepítését Budapesten kívül az ország bármely részében.
A klímavédelmi erőfeszítések révén a károsanyag-kibocsátás korábban emelkedő tendenciáját 2023-ban nagymértékű, 7,1 százalékos csökkentésbe sikerült átfordítani a közlekedésben.
Ennek is köszönhető, hogy Magyarország már tavaly felülmúlta az előzőleg 2030-ra tervezett 40 százalékos kibocsátás-csökkentési célszámot. Az Energiaügyi Minisztérium az eddigi teljesítményre építve a következő évtized elejére így már 50 százalékos csökkentéssel számol a teremtett környezet védelme, a következő generációk életminőségének megóvása érdekében.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!