Az Európai Gépjárműgyártók Szövetsége (ACEA) legfrissebb adatai szerint az Európai Unión belüli új autók regisztrációja 6,1 százalékkal csökkent szeptemberben, főként Olaszország, Franciaország és Németország miatt.

  • Olaszországban 10,7;
  • Franciaországban 11,1;
  • Németországban pedig 7 százalékkal csökkent az új autók regisztrációja. 

Spanyolország azonban megfordította a trendet, az új autók regisztrációja 6,3 százalékkal nőtt szeptemberben.

2024 szeptemberében az EU autópiacának:

  • 29,8 százalékát a benzines autók;
  • 10,4 százalékát a dízelautók;
  • 17,3 százalékát az akkumulátoros elektromos járművek;
  • 32,8 százalékát a hibrid elektromos járművek tették ki.

Szeptemberben megugrott az elektromos autók regisztrációja. 

2024 szeptemberében az új akkumulátoros elektromos autók regisztrációja 9,8 százalékkal, 139 702 darabra nőtt, valószínűleg az Európa-szerte szigorodó környezetvédelmi előírások miatt – írta meg a Euronews. A szeptemberi növekedés azonban nem volt elegendő ahhoz, hogy ellensúlyozza az új akkumulátoros járművek piacának 5,8 százalékos visszaesését az év első kilenc hónapjában.

Ennek valószínűleg az az oka, hogy az árkorlát még mindig akadályt jelent az első tulajdonosok számára. Mivel az EU a közelmúltban emelte a Kínából az EU-ba importált elektromos járművek vámjait, az elektromos járművek még drágulhatnak a következő hónapokban.

Hasonlóképpen, a hibrid elektromos autók regisztrációja 12,5 százalékkal ugrott meg a múlt hónapban, és ezek piaci részesedése is nőtt a tavaly szeptemberi 27,4 százalékról 32,8 százalékra 2024 szeptemberében.

Ezzel szemben a plug-in hibrid elektromos autók regisztrációja -22,3 százalékkal esett vissza szeptemberben, minden kulcsfontosságú piac lemaradásával. A plug-in hibrid elektromos járművek piaci részesedése is csökkent a 2023. szeptemberi 8,2 százalékról a múlt hónapban 6,8 százalékra, ami 54 889 darabot jelent.

Már a benzines autó sem megy annyira.

A benzines autók értékesítése 17,9 százalékkal zuhant 2024 szeptemberében, amit az összes főbb piacon tapasztalható gyenge teljesítmény húzott vissza.

A benzines autók eladása:

  • Olaszországban 23,3 százalékkal;
  • Németországban 15,2 százalékkal;
  • Franciaországban 31,9 százalékkal;
  • Spanyolországban 10,7 százalékkal csökkent.

A benzines autók piaci részesedése a 2023. szeptemberi 34 százalékról 2024 szeptemberére 29,8 százalékra esett vissza.