Nem zárt rossz első negyedévet a Ford, hiszen újabb 1,3 milliárd dolláros (körülbelül 456 milliárd forintos) nettó árbevételt termelt a vállalat.
A gyártó azonban a Totalcar cikke szerint annyit bukott az elektromos autóknak szánt ágazatán, amennyi a vállalat nettó árbevétele volt.
Ez azt jelenti, hogy a Ford minden egyes eladott elektromos autóján nagyjából átlagosan 100 ezer dollárt (nagyjából 35,8 millió forintot) bukik.
A Ford az F-150 Lightningból, az E-Transitból és a Mustang Mach-E-ből összesen 20 223 darabot adott el. Ezek közül az utóbbi volt a legsikeresebb, 9 589 talált gazdára 2024 első negyedévében. A márka legnépszerűbb modelljének számító F-150-ből mindeközben 152 943 darabot adtak el.
A Ford villanyautós veszteségeit így a Ford Pro, azaz a kereskedelmi célú járműveket gyártó ágazata kompenzálta. A belsőégésű motoros és hibrid személyautókkal foglalkozó Ford Blue részleg pedig 900 millió dolláros (nagyjából 322,1 milliárd forint) nyereséget termelt.
Az elektromos autós ágazat veszteségében több tényező is közrejátszik. Egyrészt a fejlesztések költsége egyelőre nem térült meg, másrészt jelentősen csökkent az elektromos autók iránti érdeklődés, ezért a Ford nemrégiben lassította a gyártást és több beszállítóval is egyeztetett a megrendelések csökkentéséről.